En date i Helsingfors

Dagen i Helsingfors var inte som de andra. Klockan tolv mötte vi upp mina åländska gudföräldrar. Vi gick till en utställning på Georgsgatan där Ålands rikaste man har sina tavlor just nu. Jag tyckte det var trevligt. Det är inte så ofta som jag går på tavelutställningar. Tavlorna var fina, men kan dock inte förstå hur man köper en tavla för mer än 600.000 euro. Ja, det gjorde miljonären i förrgår, och tavlan ställdes ut igår. Tänk att ha så mycket pengar att man väljer att köpa en tavla som är värd två hus. Snygga hus dessutom. Otroligt.
Efter utställningen lunchade vi vid Svenska Teatern. God sallad.

Jag är väldigt besviken på Helsingfors utbud av shopping. Gina Tricot som nyligen öppnat lockar mig inte det minsta, trist det där tycker jag. H&M var stressigt och i Zara hade inte fått in något nytt. Urtrist. Jag kom hem med en julklapp till min bror. Dessutom köpte min väninna åt mig en vacker väggprydnad från IKEA. Tack för det, säger jag.

Det är storm utomhus. Tur att mamma gick ut med hunden. Det skulle jag inte vilja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0