tråkiga människor.


Vissa människor är bara för tråkiga. Det går inte att skoja med dem. De lyssnar inte och pratar inte heller. De är helt enkelt torra. När man försöker skoja med dem får man bara ett grymt eller ett suck till svar. Jag kan ärligt säga att jag känner mig något obekväm när jag är närheten med sådana typer.


Jag har många gånger funderat på varför jag har blivit den jag är.
Jag har hört flera gånger att bekanta tycker att jag är skojig och att jag har lätt att möta nya människor. Det är antagligen därför jag valt frisöryrket.
I början på dethär året fick jag en komplimang som jag ännu, ibland tänker på. Människan beskrev mig som självständig och att jag har en bra attityd och att jag står med båda fötterna på jorden. Jag började fundera lite på vad dendär komplimangen betydde och måste faktiskt fråga människan som gav mig den (som i detta fall verkligen, tro det eller ej, var en tjej). Hon svarade med ett leende på läpparna och sade att jag kommer att gå långt och att det gjorde henne aningen avundsjuk.
Jag kan erkänna att  verkligen blev glad för att hon sa sådär. Det betyder ju att människor verkligen märker mig och att jag blir mer sporrad till att visa andra att jag verkligen vill något med livet.


Människor som bara är sura, tänker på sig själva och inte verkar bry sig om någon annan borde få en föreläsning om att man bara lever en gång. Det här är egentligen inte fråga om Vett och Etikett utan om självkänsla och hurdan bild man vill att världen skall ha om en själv.
På ett sätt kanske man föds som "sådan" men man kan ju alltid försöka. Man lever ju bara en gång, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Malin

Förstår din poäng men vill ändå påminna om att man inte ska stämpla folk med ordet tråkig/rolig. Det är ju nästan som att säga att det finns bra och dåliga människor. Alla är vi lika oberoende av åsikter och värderingar, tänk på att de du uppskattar och tycker om kan uppfattas som mycket banala saker av andra, och att smalltalk kan uppfattas som ytterst ytligt och opersonligt. Det finns gånger då man bara inte orkar småprata om obetydliga saker utan att man för den skull behöver vara en tråkig person!
H/ moraltanten själv

2007-06-19 @ 20:30:29
Postat av: svar:


fattar din point, såklart. men speciellt i mitt yrke tappar man närverna med människor som ibland inte ens försöker vara glad och trevlig. Skulle vara kul att de skulle visa lite uppskattning för det man gjort. Och visst, de smalltalk vi har i salongen är ytligt, he.
Därför skrev jag detta inlägg. Hade haft en jobbig dag och var lessen på människor som låter sin dåliga dag gå ut över andra!
Må väl, min vän!

2007-06-20 @ 17:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0