Godiskulor i trappan.


Varje gång jag kommer hem märker jag att det finns massor med godiskulor i trappan. Det knastrar när man går på dem.
Ni vet, Mariannegodis (som är chokladinnehåll med vit mintöverdrag). De har ju lagat kulor av dem. Sådana finns det fullt i vår trappan. Varje gång jag kliver på dem tycker jag synd om den som tappat dem. Tänk, har kanske öppnat påsen och tänkt avnjuta en härligt chokladgodis. Mitt i allt går godispåsen sönder och strittar en massa godis omkring i trappan. Stackaren! för inte täcks man ju plocka upp dem.

Snart skall jag gå på jobb. Har jobb från 15 till 19 (hoppas att få sluta lite tidigare) idag. Sedan blir det gymmet. Har inte besökt det på tre dagar och det känns. Tänker hoppa som en galning idag.
Imorgonnatt kommer min älskade syster från ÅLAND hit. Jeee! Jag längtar tills jag får höra den härliga åländskan. Vi skall ha det mysigt.

Nu byta kläder, sen gå ut i regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0