I´m Back!


Jepp, nu är jag här igen. Alltså hemma i min fina, tomma lägenhet i Vasa.

Min lilla Stockholmstrip var nice.
På torsdagkvällen landade jag kl.22 svensk tid. Gick mot tåget, och med min otur rullade tåget iväg precis just efter att jag fått biljetten (maskinerna borde vara lite snabbare, tycker jag). Suck, jag fick vänta 20 minuter.
När jag äntligen kom till T-centralen åkte jag tunnelbana till Slussen, sedan med Saltsjöbanan mot Solsidan. Bytte tåg i Igelboda tillsammans med min kompis S som jag skulle övernatta hos.
Vi steg upp väldigt tidigt på fredagen, för att S & C skulle till skolan kl.9 och samma tid skulle jag befinna mig på Kungsholmen. (fick sitta och vänta i tjugo minuter innan hon var beredd att ta emot mig). Jag tror att det gick bra, och jag får veta mer nästa vecka (hoppas jag!).
När allt var klart där, åkte jag in till city-terminalen. Lämnade min reseväska där, för att sedan kunna shoppa ORDENTLIGE! Sorry, jag är besviken. Stockholm var katastrof. När jag satt på tåget påväg till min bror och Katrineholm hade jag endast tre plagg i min väska. SUCK!
En skön kväll tillbringade jag med min storebror (märker att man saknar honom) och hans tjej+hund. En trevlig liten stad var det, men förstår dock att de vill flytta därifrån.
Halv4 på lördageftermiddag var jag tillbaka i Sthlm. Tänkte shoppa lite till, men jag och min kompis D hade missförstått varandra (skulle åka med henne + klass tillbaka), så båten gick redan kvart i fem, så det blev lite brådis. Allt gick bra och jag hann till färjan, men min familj hade tydligen blivit nervös och oroliga eftersom de inte fick tag på mig, så där var det lite kalabalik. Allt blev bra till slut.

Idag kom vi tiotiden tillbaka till Helsinfors, jag valde att stanna några timmar extra för att se vad Finlands huvudstad kan ge för shopping, och gissa.... Jag hittade lite grejer.
Kom just innanför dörren och är dödslut. Skall packa upp lite nu och sedan ta mig en dusch.


Kommentarer
Postat av: Linda

Det låter ju som en lyckad resa. Men säkert skönt att vara tillbaka hemma också..?

2007-05-06 @ 21:40:13
URL: http://lindisens.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha har du varit i Katrineholm, katastrof! Har gått i skolan där i tre år, det räckte för mig för att sedan fly låång därifrån. Var i sthlm i torsdags för att se Beyonce, passade på att shoppa lite, men all den stessen, köön, låångt att gå... inte såå roligt, blidde iaf ett par shorts =)

2007-05-07 @ 18:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0