trevligt telefonsamtal.


här sitter jag nu. Efter ett fint telefonsamtal.
Ibland när vi ringer kan vi låta trötta, irriterade, ointresserade, sura, otrevliga etc. Men ikväll var det så mycket värme och kärlek i hans röst. Det lät som om han på något var "stolt" över mig och gärna skröt inför sin familj -om mig. Det kan jag ju inte förstå.
Själv log jag som om jag hade vunnit en stor summa pengar. Jag bara älskar hans röst. Speciellt när han säger så fina saker. Saker som man bara hoppas och drömmer om att han ska säga. Jag är varm. I mig. Tack vare honom.

Idag hade jag en lugn dag på jobbet. Vi håller på att renovera på övre våningen. Tre nya kundplatser + två nya tvättstel. Jag fick torka damm, plocka upp alla de nya, ljuvliga TIGIprodukterna (aah, jag bara älskar dem!). Det finns så mycket jag vill köpa före jag slutar på måndag. Suck. Tänk att jag måst sluta jobba på en arbetsplats där jag verkligen trivs. Men visst, jag kommer att trivas på mitt nya jobb också. Det vet jag.
Jag fick sluta en timme tidigare. Kändes skönt att ha en lugn fredag för en gångs skull. Som oftast brukar de vara stressiga och nästan hemska. Inte idag. Skönt.
Jag gick förbi Indiska, min favvobutik. Köpte en gåva till min chef ( som en "hejdå-present"). Hem för att lägga lite bättre kläder på. Det blev leggings, oversizat linne, silver stjärnhalsband och silver skor.
Gick till kompisar som flyttar till södra F imorgon. Vi njöt på balkongen med cider och sol. Efter ungefär en timme promenerade vi till resturangen där vi bokat bord. Jag åt en god kycklingrätt, dock INTE med bacon.
Efter en himla massa trassel med servitören slapp vi äntligen ut. Jag var nöjd, vissa var mindre nöjda.

Nu sitter jag här. Skall just lägga mig under täcket och fortsätta med min Denise-bok. Sedan är det godnatt och jobb imorgon. Skall bli kul det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0