Vappen in Vasa.


Vappdagen började med jobb 9-16. Kunderna var snälla (och nöjda!) och tiden gick fort.
Efter jobbet bar det av till HMm på snabbshopping. Kvällens topp inhandlades.
Klockan sex  var det mösspåläggning vid kyrkan. Den gamla statyn fick en mössa på huvudet, vilket betydde att vi alla åskådare fick likadant. Det är alltid lika roligt att lägga på sig sin examensmössa. Får alltid en massa blickar, eftersom jag har min lilla sax av silver istället för lyra.
Efter en timme i blåsten gick vi vidare till Kaserngatan. Vi ordnade en knytis-middag. Min man hade stått hela morgonen och rullat 70 köttbullar (stackarn!). Min syster hade fixat 2 kg rostbiff. Det fanns även en massa fisk, gott bröd, god sallad, olika röror och en massa annat gott. Som efterrät blev det glass, hallon, maräng med hemgjord chokladsås. Underbart.
När vi 00tiden skulle gå vidare, beslöt jag mig för att gå hem. I gränden mötte jag två väninnor som drog med tillbaka mot torget. Vi gick förbi kön och slapp in på några sekunder.
Det gick rykte om att svensk IDOLkändis skulle komma till krogen (eftersom hans basist i bandet råkar komma från Vasa), vilket stämde bra. Han dök upp vid två-snåret.

Just nu väntar jag på att min man skall stiga upp, så att vi kan vara lite sociala.

Trevlig första maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0