En dag bland grisarna...

Igår var det en lång arbetsdag. Jag, reporter-Elin och fotografen startade halv8 på morgon från Hornsgatan. Vi åkte mot Säffle.

Efter en äcklig lunch på Rasta och nästan sex timmar senare var vi på gården bland grisar. Denna bondgård finns alltså i närheten av Säffle.
Jag har aldrig sett så söta små kultingar tidigare. De var under en vecka gammal och under de två timmar vi var där föddes det 5 nya. Otroligt gulliga!
Vi fotade, besökte grishuset, intervjuade och snackade. En skojig dag som verkligen var värd de åtta-nio timmar som vi spenderade i bil. Jag var stylist, fotoassisten och reporter på samma gång.  
Efter en härlig kopp te och lite kakor var vi påväg hem. Klockan var fyra och vi var inte riktigt enligt vårt tidsschema. Men det gjorde ingenting, eftersom vi hade haft en rolig dag bland grisarna.

Tio igår kväll kom jag äntligen till det röda huset. Tömde diskmaskinen, plockade undan grejer, sade godnatt till käre bror och somnade med en varm, söt hund i fotändan.


Idag är det fredag! Det betyder fredagsvin. Idag är det även ett litet hejdå-kalas för stylistass.-Cissi. Tråkigt, för jag gillar verkligen henne!

Kommentarer
Postat av: Syster S

Hej gumman, haha, kul med lite grisbondeintervju:) Ikväll ska vi gå och se henrik Schyffert och André Wickström:) Hur blev det nu då, köpte du jackan?Hälsa Sime!Kramis!

2007-09-28 @ 12:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0