... och så var det min tur.


Idag är det min tur att visa familjen i det röda huset vad jag kan om matlagning (måste erkänna att jag bjöd dem på middag i fredags, nationalrätten Tortillas).
I söndags var vi och storhandlade, så att alla ingredienser finns färdigt hemma i våra skåp. Dom bestämde att  Jag får göra makaronilåda! Japp, jag går tydligen i mammas fotspår.
För er som inte vet är makaronilåda typ det enda min kära mor kan göra. Jag gnäller inte om det, eftersom jag inte är så superintresserad av mat. Jag tycker bara det är sött, ty enligt mig är det inte så lätt att röra ihop någon annan rätt som räcker flere dagar för en 4-6 personers familj. Tur att hon nu har en man som älskar matlagning.
parentes slut!

Nuförtiden kan jag verkligen tycka att det är helt okej. När jag bodde hemma i mitt lila flickrum och kände doften av den nygjorda maträtten kände jag inte alls samma lust som jag känner nu. Jag kan verkligen förstå hennes point om varför hon gjorde en eller två jäkligt stora formar som innehöll makaronilåda. Billigt, enkelt OCH det blir allid en lunchlåda kvar!
Till sist kan jag tipsa om att det är gott att äta detta tillsammans med rivna morötter!


Kommentarer
Postat av: jenny

Vi måste vara extra hungriga idag eftersom vi alla bloggar om just mat! :) Du verkar ha det underbart Hannah, de e du värd! Fick nya VR idag.. nyfiken om du vart mej o gjort nåt juh, berätta! :)

2007-09-25 @ 22:18:56
URL: http://jemppan.blogg.se
Postat av: Linda

absolut kommer jag med! vi får höras närmare om tid och sånt. och vi borde ju nog köpa nånting smått kanske...

2007-09-25 @ 22:32:31
URL: http://lindisens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0