Aktiv


Blogginlägg som endast består av skola och arbeten är det tråkigt. Jag tycker det och jag vet det. Tyvärr har det en längre tid endast bestått av skola och jobb i mitt liv. Jag är en sönderstressad studerande just nu. En plan till examensarbetet är färdigt, men intervjufrågorna är ett mysterium. Jag har ingen aning om hur man gör sådant, men har bestämt mig att jag skall använda mig av öppna frågor och halvstrukturerad intervju. Då får jag antagligen reda på det jag vill.
Min rubrik såhär långt är "MODEREPORTAGE". Det ämnet passar som handen i handsken för mig (som chefred.-Lollo skrev) och det är det jag just nu brinner för.
Personer jag tänker intervjua har jag även börjat fundera på. Det blir minst fem stycken och från två olika länder. Det viktigaste är att jag får intervjua på mitt eget språk. Då får jag mest ut av det.
Den dagen när jag är färdig från skolan och får börja mitt nya liv kommer att vara den lyckligaste någonsin.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja du den dagen väntar jag också på. Det är inte länge kvar nu för din del hur känns det?

2008-04-14 @ 15:38:51
Postat av: Malin

Ja du den dagen väntar även jag på. Det är inte så länge kvar nu för din del, hur känns det?

2008-04-14 @ 15:39:46
Postat av: HannaH

det känns underbart. Om ett år är jag färdig och är på jakt efter lägenhet i svenskare städer... Jag väntar.

2008-04-14 @ 15:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0