En söndag utan program.

En oerhört lugn söndag må jag säga. Regnet har så gott som hela dagen sköljt Mariehamns gator och jag har varit glad att få sitta i soffan med en kopp te i handen framför en film. Min sambo steg upp svintidigt i morse för att ta färjan över till Sverigen och en Hammarby-match. Han gillar fotboll den mannen. Han dyker upp först i morgon kväll.
Personalfesten i går var ett äventyr. Det började med att vi fick en paddel i handen. Sedan var det dags att sätta sig i en kajak. Har inte paddlat sedan högstaditider så det var en upplevelse. Efter en paus på en ö med pastasallad och choklad paddlade vi tillbaka till Svinö där vi fick bada strandbastu. Sedan kördes vi med båt till en stuga i Lemland. Till middag bjöds det på thailändsk soppa. Lyckad kväll och jag var lycklig. Tråkigt var det ju förstås när någon påminde mig om att det bara är tre veckor kvar för mig på den här salongen. Jag som trivs så bra.
Nu börjar jag bli rastlös av att bara sitta inne, skall klä på mig varmt nu och sedan ta en promenad. Det är faktiskt ganska tråkigt att vara ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0