Förbannade kontaktlinser.

Jag beställer alltid mina kontaktlinser från nätet. Billigare och så mycket lättare att få dem direkt i postlådan.
I går när jag öppnade förpackningen visade sig att jag fått fel styrka till mitt vänsteröga. Satan också. Egentligen tror jag inte att det är så farligt om jag skulle använda dem för det skiljer endast -0.25 från min styrka. Har inte tid att vänta på en ny förpackning för om exakt vecka är jag i Stockholm och behöver dem tills dess. Eller så är jag väl glasögonorm hela veckan.
När jag ringde till min optiker fick jag inte något vettigt svar hon sade bara på en finsk brytning "Jag inte vet om du kan ha dem. Tyvärr". Tänkte be henne ge luren till någon som fattar vad jag säger men innan jag hunnit öppna munnen hade hon lagt på.
Sånahär dagar skulle det vara så fint att bo i en helt svensk stad.

Kommentarer
Postat av: M-H

Det är nog inget problem att ha linser där styrkan skiljer sådär lite, jag har haft linser med både -2.25 å -2.00 å man märker nog ingen skillnad! så optikern var nog mycket oinsatt om hon visste det för åt mig sa dom att d har typ ingen skillnad!

2008-09-11 @ 13:50:56
Postat av: HannaH

Tack snälla du. Hade en aning om att det var så. De vill väl inte hjälpa när jag inte köpt produkten från deras affär. Suck.

2008-09-11 @ 16:53:18
URL: http://starhannah.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kostar linser på nätet och vilken sida beställer du ifrån? Tack på förhand! :)

2008-09-13 @ 13:58:36
URL: http://allexaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0