Trött trött trött

I dag är jag trött. Morgonen och förmiddagen har varit seg och jag bara väntar på att få krypa under täcket.

Festligheterna höll på länge och 03.33 tittade jag för sista gången på klockan.
Det var vid en viss tid på kvällen som allt blev knasigt. Det är inte lätt att spela piano när man är aningen berusad, man skall inte tro att man kan småprata med taxichauffören på finska när man inte kan språket OCH man behöver inte alltid hälsa på folk som man inte känner. Min ena syster berättade en gång att hon en gång hälsat på en människa hon sett i tidningen. I går trodde jag att jag kände kvinnan som jobbar på gymmet där jag vistas. Det var tydligen hur roligt som helst att vi hade samma namn, hennes var dock inte ett palindrom.
När jag tänker på detta (och lite till) blir jag bara så generad. Den enda tröst är väl att jag snart flyttar härifrån.

Söndagar brukar ändå vara rätt slöa och ointressanta. Inget speciellt händer, man orkar inte fixa till sig. Jag skall försöka ta mig ut på en promenad innan sambon sätter igång med middagen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Men Hannah, vad jag minns av gårdagen var det inte alls lika pinsamt som du tror. Allting känns bara aningen värre på söndagar.

2008-09-14 @ 15:03:44
Postat av: HannaH

Tack Malin!

2008-09-14 @ 20:33:07
URL: http://starhannah.webblogg.se/
Postat av: Karin

jag känner igen mig mycket väl. Sällan som morkkisen uteblir efter en utekväll. Men den går ju över efter några dagar.

2008-09-15 @ 08:16:24
URL: http://karin.papper.fi
Postat av: HannaH

Ja, det får vi ju hoppas.

2008-09-15 @ 10:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0