Marimekko

Jag blir mer om mer intresserad av Marimekkos design. Jag börjar verkligen gilla deras kläder. Så mycket mer än de där randiga blusarna och skjortorna man fick som julklapp. I år fick jag en fin djupblå blus.

image123
Snyggt när den gul-vit randiga blusen bryts av med en lila klänning. Make-upen är väldigt intressant.



image125
Vilken fin kjol. Kunde dock vara aningen kortare. Elegant affärskvinna.



image126
Min favorit. Klänningen är så vårig 2008.


image128
En snygg klänning i turkost (som är en het vårfärg enligt många).


Som ni ser, man skulle ju nästan inte kunna tro att detta är Marimekko. Finlands Marimekko.
Elegant. Bilderna är från marimekkos hemsida.



Kommentarer
Postat av: syrran S

Åh, verkligen jätte fräscht! Börjar förstå varför vår kära mormor gillar den firman..:D puss

2008-01-29 @ 20:49:47
Postat av: maria

Jättehärliga plagg :)

2008-01-29 @ 21:10:03
URL: http://marialundqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0