Hemma hos Mor

Jag är hemma hos mamma nu och jag njuter. Full sol och stekhett. Hade nästan glömt hur den här staden ser ut på sommaren.
Tågresan hit var ju en resa för sig. Trodde jag steg upp i god tid när klockan ringde två timmar innan tåget skulle gå. När det var tio minuter kvar stod jag fortfarande hemma och fixade. Det resulterade i att jag sprang som en galning till tågstationen och bad till Gud att jag skulle hinna. Konduktören var snäll när han väntade trots att klockan var någon minut över. Måste lämna några soppåsar i hallen som skämmigt nog min hyresgäst fick ta hand om.
Jag hann med tåget och såg två filmer, "Livet är en schlager" och "Step up".

I dag har jag fått träffa min treåriga guddotter och hennes lillebror. I morgon är det studentfest och jag skall få gå omkring i mina nya platåskor. Vilken lycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0