Hon skriver.

Läs här vad Marie skriver om plåtningen vi gjorde.

Kommentarer
Postat av: Klara

Hej Hannah! Kom in här på din blogg av en slump:), du gör lite av det jobb som jag själv gjorde på en tidning i London. Dock insåg jag att det inte var det jag ville göra. Utbildar mig till journalist på Poppius nu och vill ha skrivjobb på nöjesavdelningar på tidningar såsom Veckorevyn. Men jag har en fråga, hur fick du jobbet på tidningen? Såg också att du har praktiserat där innan, var det under din utbildning? Tacksam för svar! Kram Klara

2009-09-07 @ 11:26:17
URL: http://klaraslondongossip.wordpress.com
Postat av: HannaH

Hej Klara.

Vad roligt att du hittat till min blogg och att du läser den. Intressant det där med samma sorts jobb, jag kan då inte förstå varför du inte ville jobba med det här, hehe. Jag trivs så himla, himla bra. Men ja, det stämmer. Jag fick praktikplats här för hösten 2007 och efter det gick jag klart skolan (fick min examen i mars och började jobba på VeckoRevyn i april). Under min skoltid skulle jag ha ett visst antal prakikt-poäng så jag försökte få den bästa praktikplatsen, vilket jag också fick. När jag fick höra om att modeassistent-tjänsten skulle bli ledig sökte jag direkt. När blir du klar från Poppius? Hojta till om du vill ha svar på fler frågor. Bästa hälsningar, Hannah

2009-09-07 @ 13:19:58
URL: http://starhannah.webblogg.se/
Postat av: Klara

Hello Hannah! Vilken härlig tjej du verkar vara!:)Ja det är lite kul att ta kontakt med människor som förstår sig på vad man själv vill in i:) eller är i så att säga. Anledningen till att det inte riktigt var min grej med att agera modeasssistent var att jag inte fick skriva någonting. Jag fick dock jobba det så kallade "news teamet" i London och då skrev jag, det attans skoj:).



Oj jösses va härligt att få ett jobb så snabbt in på din examen, själv gick jag ut förra året och jobbade då i London, men eftersom det var praktik så fick jag tyvärr inte fortsätta. Förstår att det var den bästa praktikplatsen:)! Du gör ett grymt jobb med alla modejobben i tidningen, tycker jag verkligen. Vet precis det där med att det är jobb hela tiden, fick lära mig att vara stresstålig i London haha. Vill jättegärna skriva om de saker som oftast kommer från Carin på Veckorevyn, som du kanske känner då:)? Min utbildning på Poppius slutar till julen och innan dess hoppas jag att det har fixat sig med jobb. Du får gärna hojta till om du hör ngt om ngn tjänst:)! Vi hörs!

Bästa hälsningar Klara

2009-09-07 @ 13:59:59
URL: http://klaraslondongossip.wordpress.com
Postat av: HannaH

Tack, tack, TACK, det var snällt skrivet. Du har fina erfarenheter märker jag och det är a och o i den här branschen. Ja, det stämmer att Carin är våran nöjesredaktör. Mitt tips är väl att söka praktikplats och kanske på det sättet komma in i branschen eller att försöka få in en fot redan nu. Lycka till med allt och mejla/kommentera om det är något du undrar över. Bästa, Hannah.

2009-09-07 @ 14:40:05
URL: http://starhannah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0