Afton.

Nu tackar jag för mig och går till sängs. Jag är trött. I morgon är det en dag som jag kommer att tillbringa i en studio på Söder. Hej då så länge.

Kvällsbit.

I kväll skall vi göra något riktigt svenskt. Vi skall äta ostkaka istället för den sedvanliga koppen med te och kvällsmackan.
Tillsammans med sylt eller bär lär det vara en hit.

Drömskorna i dag.

Se vilka fina skor som kom till moderummet i dag. Fantastiska höstskor för ungefär 2700 kronor.


Snyggt för foten.


Den tjocka sulan skulle passa perfekt för höstregn och vintersnö.

Blommigt med axlar.

Det blommiga fortsätter.

H&M blommar.

Måndag med mycket att göra.

Mycket att göra som vanligt. Inledde dagen med att promenera runt i olika showrooms och plocka ihop kläder till fotograferingar. Nu blir det lunch och efter det skall jag skriva ihop texter, skicka iväg returer och ordna för resten av veckan. På torsdag åker vi nämligen på konferens.

Något stort eller litet.

I dag gjorde jag något jag inte gjort på kanske ett år. Jag körde bil och det kändes nervöst att göra det i Stockholm. Har jag förresten nämnt att det är en miljövänlig bil som vi äger? Vi fyller den med gas istället för vanlig bensin. Det är inte det enda jag gör för miljön. Jag sorterar det mesta, använder energisnåla lampor, torktumlar inte tvätten, försöker köpa ekologiskt från mataffären och så använder jag mig av den kollektiva trafiken. Därför känns det bra det där med bilen. Nu borde jag försöka mig på det här med att köpa kläder från loppis. Det är jag faktiskt riktig dålig på

God morgon.

En tidig söndagsmorgon som i dag saknar jag att kunna läsa en dagstidning. Det här med att läsa Dagens Nyheter på internet är inte min favoritsyssla.

God natt.

Efter flera timmar i soffan skall jag nu förflytta mig till sängen för att läsa nummer nitton av VeckoRevyn som äntligen kommit från tryckeriet. Jag är faktiskt nöjd med det här och det här (plus andra jobb). Man kan nästan säga att det är "mitt nummer" eftersom det är jag som gjort det mesta inom mode i just det numret. Ni kan få köpa tidningen på torsdag. God natt människor.

Nya skor.

Köpte nya skor i dag.
Något jag inte hade tidigare.

Jag dog lite.

Mina fötter värker, axlarna och nacken är spända. Jag luktar illa och mina glasögon hjälper mig inte att se bättre, tvärtom. I dag har vi nämligen fotograferat mode i ett vackert slott i Nacka strand. Det har varit en tung dag för mig och förkylningen. Jag har väntat länge på helg och nu är den äntligen här. Så. Jävla. Underbart.

Trött och så.

Jag har sprungit på stan sedan lunch. Min rygg känns sned och så vidare. Gick in till Lindex showroom där den nya "Pink Colleciton" presenterades av Emma Wiklund. Alltid lika trevlig och alltd lika glad.

En kvinna i grått.

I dag har jag klätt mig i grått.


Grå klänning, gråa tights i sammet och gråa Converse.

Någon dag senare.

Här kommer några bilder från konserten.


Innan det började.


Gula ballonger som publiken fick bolla med.


Han är en fantastisk pianist.


Och gitarrist.


Bandet.

Snart helg.

Jag tror att det skulle ha varit bra för mig att stanna hemma i dag. Problemet är att det händer så mycket roligt just nu och jag vill inte gå miste om det. Jag får ta det lugnt i helgen istället.

Strumpor i skor.

Det här med att man får använda strumpor är det fina med hösten. Fint i öppna skor är det också. Dessa kommer från H&M.
Djurmönstrat.

I går.

När jag skulle köpa godis hade jag en krona för lite. Kvinnan i kassan sade: "Jag kan pruta påsen en krona om du vill".  Jag frågade mig själv om det någonsin skulle hända samma sak i Finland.

Prick.

Det regnar i dag och jag är mer än nöjd över att ha en regnjacka från Didriksons.

Vandrarhemmet.

Jag har blivit förkyld. Inte så lämpligt med tanke på att vi får besök i morgon. Fördelen med att bo i Stockholm är att bekanta gärna kommer och hälsar på. Det här blir den nionde gången vi får gäster i sommar. 

Tisdag.

Som i går är jag lite trött i dag också. Om en timme skall jag möta upp Csilla för lunch. Har inte sett henne på flera veckor.

Fina ord.

Jag är verkligen trött i dag. Matte tillreder en linssoppa och jag tvättar stora mängder smutsiga kläder och lakan. Dagen har varit väldigt långsam, men nu är jag äntligen hemma. Förutom den sega trafiken i morse fick jag höra fina ord av mina arbetskamrater. De använde ord som duktig, härlig att jobba med och ambitiös. Det var snällt av dem.


Till höst.

Till de kalla vindarna som nu finns i Stockholm skulle jag behöva något stickat.
Ni bli knappast förvånade om jag berättar att den här kommer från
Monki.


Det finns bättre dagar.

Det tog en timme för mig att komma till jobbet. Fördelen med att tunnelbanan inte fungerade var att jag måste lära mig hur innerstads bussarna fungerar. Det gick som väntat.

Det är höst nu.

Som jag visste var Coldplay helt fantastiska.  Jag stod så gott som längst fram och såg dem promenera två meter förbi mig. Skillnaden från förra årets konsert var att den här var utomhus och det blev en magisk kväll under ett stjärnklart Stockholm. En bildserie kan jag ge er i morgon. Nu skall jag förbereda mig för att snart ta den nya bilen ut till landet där min bror bor. Matte skall jobba med det elektriska i huset medan jag tänkte umgås med Hugo. 

Regn.

Det öser ned vatten från himlen. Jag är glad ändå. Jag har ståplats på Stadion i kväll. 

Åter en lugn dag.

Det är några från redaktionen som åkt till Skåne för att gå på bröllop. Det är nämligen Therése som gifter sig. Själv skall jag jobba klart och sedan möta upp vänner utanför Åhléns. Vi skall börja helgen med att besöka Gröna Lund. Vi minns ju hur det gick förra gången.

Jag är så tacksam.

Tack vare Linn har jag och Matte varsin biljett till morgondagens konsert. Jag är skyldig kvinnan en stor tjänst.

Besök.

I kväll kommer det besök. Mina två goda väninnor skall sova här på Lidingö till söndag och jag har sett fram emot det här hela sommaren. Det tråkiga för oss är att dom skall gå och lyssna på Coldplay som spelar i Stadion på lördag. Vi har inga biljetter till det. Deppigt om jag får tycka något.

Färg på foten.

Jag sitter och samlar ihop bilder till plocksidor. Jag hittade den här färggranna saken som kommer att finnas i Hennes & Mauritz.

En dag i lugn och ro.

Det är en rysligt lugn torsdag i dag. Har skrivit många mejl och nu skall jag gå och äta lunch. Inget mer just nu.

Fritid.

En lugn kväll har det varit i hemmet. Vi har ätit en god middag och nu blir det fotboll som visas på tv-apparaten. Som vanligt sitter jag bredvid och läser en bok eller en tidning. Efter en halvtimme brukar jag tröttna och lacka naglarna eller något annat spännande.

Bland alla andra.

Jag läser många bloggar. På en av dem jag läser dagligen fick jag se en bild på min bror. Han med gitarren. Det var riktigt trevligt. Dessutom råkar hon med fiolen vara en vän.

Jobbet i dag.

Förutom att läsa igenom det nya numret av tidningen (som kommer ut i butik i morgon) har jag kontaktat presskontor. Vi behöver en massa plagg för modefotograferingar och det är min uppgift att se till att sakerna kommer hit. Om en stund är det dags för lunch och efter det möte som jag hoppas att är slut innan klockan två. Då har jag nämligen en tid för massage.

Äntligen.

Det är trevligt att vara tillbaka på redaktionen. Allt är som vanligt här och jag är glad över att få vara tillbaka.

Något för dig.

Och för den som gillar vatten mer än blommor är det här ett bra alternativ.

Finns nu i H&M.

Tält.

Lagom till semestern investerade jag i en ny klänning. Någon sade att det blommor och mönster är något för hösten.

Ursäkta huvudet.

En väldigt bred en.




Fint att vara hemma.

Flygresan hem gick bättre än väntat så nu sitter jag i vardagsrummet. Det känns bra att vara hemma kan jag berätta för er.

Ensamt.

Det var trevligt att gå till krogen. Det är väldigt sällan jag besöker stället och jag dansade som om jag inte gjort något annat. Nu skall jag ta tag i den här dagen.

Helt rätt.

I fjol var det Odd Molly. I år gick Guldknappen till Carin Wester. Fantastiskt.

Fortfarande häng.

Ja, jag mår bara bra. I dag har jag färgat mitt hår grått. Jag har klippt en fin frisyr på min mormor och beundrat min mors blåbärsmuffins. Nu blir det bastu för andra gången den här sommaren.

I Finland.

Jag sitter i mammas gula trähus och skall snart gå ut och promenera i sommarstaden. Det är fint med semester, men ändå längtar jag lite hem och till mitt jobb.

Hello Finland.

Det blir tidig väckning i morgon. Flygbussen som tar mig till Arlanda går klockan 06:40 från Cityterminalen. Ungefär vid 11.30 borde jag vara på finsk mark. Om allt går bra. Nu skall jag packa klart, lacka naglarna och förbereda mig för sängen. Hej då folks, vi hörs när jag är i Finland.


Olämpligt.

Jag sitter här vid min dator och hör hur regnet öser ner längs gatorna. Trivsamt kan man ju tycka. Det gör inte jag eftersom jag cyklar i dag.

Vuxenpoäng.

Han har nog bestämt sig. Bilen står antagligen på gården när jag kommer hem. Det betyder att vi lätt kan ta oss vart vi vill, när vi vill.

Måndagsrapport.

Efter jobbet åt jag middag och bytte kläder. Knackade på hos grannen och under de senaste två timmarna har jag klippt fem frisyrer. Min klipp-hand värker och det märks att jag inte är van vid saxen. Frisyrerna blev fina, men handen är inte så kry. Nu skall jag börja förbereda för packning.

Björn.

I går när vi var på Skansen var det Matte som gladeligen tog bilder. Själv tog jag en.


En björnfamilj.

Nu är vi två igen.

Det känns väldigt bra med måndag. Li har kommit tillbaka från sin semester och det gjorde mig glad. Den här veckan blir kort för tidigt på onsdag morgon flyger jag till Finland.

Jag trivs i Stockholm.

Det känns som om helgerna utnyttjas till det bästa. I dag har vi promenerat på Skansen och efter det hängt i Kungsträdgården. 

Lördagsmys.

En solig lördag som denna har jag hängt ute i Brottby med min gudson/brorson Hugo. Hans föräldrar skall renovera köket så medan de var och besökte olika affärer vaktade jag och Matte honom. Vi kom precis hem så nu blir det lördagsmys med film och smågodis. Perfekt.

Favoritsysslan.

Jag har städat och jag har fikat. Nu är det dags att gå och möta upp Matte. Vi skall börja helgen med att gå på bio.

Lagom till hösten.

Dessa två färger kommer att finnas på mina naglar i höst.


Grå-blå-lila.


Grå-grön.

Helgen är här.

I dag är det den sista dagen som jag är ensam på moderedaktionen. På måndag kommer äntligen Li tillbaka och jag har väntat länge på den dagen. I dag skall jag försöka lämna in ett jobb som jag har deadline på nästa vecka och så skall jag försöka städa moderummet.

Som alltid.

Det var väl inte så smart av mig när jag la mig i sängen halv tio i går. Nu är jag så trött och väntar bara på att få lägga huvudet på dynan. I morgon är det fredag vilket betyder helg. Den här helgen tänker jag sova.

Om att jobba.

Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag verkligen jobbar. På riktigt alltså. Att det jag en gång gjorde gratis får jag nu lön för. Ibland tänker jag att det är ett sommarjobb och att snart är det roliga slut. Så är inte fallet och jag vill att tiden skall stanna. Det är väl så när man trivs. Jag kan påstå att jag trivs nästan för bra.

Ring.

Dessa ringar kommer från Glitter och finns i affären nu. För hundra kronor är en av dem din.


Plastigt.

Det känns bra.

Som sagt plåtade vi i går och fick styla mitt första omslag. Jag har redan sett bilderna och är mer än nöjd. Köp nummer nitton som kommer ut i september.

I studion.

Det var bland annat den här kvinnan som jag hängde med i dag.


Handen är alltid på samma sätt.

Som en ängel från ovan.

Det är ingen vanlig onsdag i dag. Kvinnan som masserar oss här på redaktionen är tillbaka. Hon har haft semester hela sommaren, men nu är hon på plats igen. Som jag har väntat. Klockan kvart över nio är det min tur och efter åker jag direkt till plåtningen. Det är två sångerskor jag träffar i dag.

Mitt jobb.

När vi skall fotografera omslag (som i morgon) är det viktigt att stylingen känns bra. Alla skall vara nöjda. Det är ofta sådana gånger som jag springer på stan för att hitta den perfekta blusen eller det perfekta halsbandet. I dag var det en sådan dag och jag blev deppig som vanligt. Jag ser mycket fint i affärerna och bara önskar att alla presslån skulle vara till den privata garderoben.

Det ena leder till det andra.

Med en fasttjänst som projektledare kommer det tydligen också en bil. Vi har pratat om bilar och kommit fram till att en liten citybil är något för oss. I framtiden alltså. Tydligen är det en större modell som just nu är alternativet. En familjebil kan man väl kalla det. Vi får se hur det blir med den saken.

Minisemester.

Om ungefär en vecka tar jag morgonflyget till Finland. Jag skall hälsa på släkt och vänner och bara vara. Det som jag mest väntar på är att jag får mitt hår blonderat. Som jag väntat. Den guldiga nyans jag har just nu är inget att hurra för.

God morgon.

Det är mycket jag måste göra i dag. I morgon är det omslagsplåtning vilket betyder att allt skall vara klart för det innan jag går hem i dag. Det här är den sista veckan som jag är ensam, nästa vecka kommer min chef tillbaka. Jag väntar.

Måndag.

Det är måndag den tredje augusti. Snart har jag varit ett halvår här på VeckoRevyn och jag vill inte att det går så här fort. Jag får ångest. I dag skall jag börja ringa in kläder för fotograferingar som händer nästa vecka samt redigera lite modetexter som frilansare har skickat till mig.

Som plåster på såren.

Deppigt nog har jag inte fått tag i biljetter till Coldplay konserten som är den 22 augusti. Istället överraskade Matte mig med biljetter till Lars Winnerbäck i november.

Lördagen på Ullevi.


Det här är Ullevi.


Det har skrivits ganska mycket om "klon". Den var så stor som jag misstänkte.


När mörkret föll blev konserten helt magisk.


Beautiful day, Where the streets have no name, Pride (in the name of love),
With or without you och One var favoriterna.


Bono bad oss att ta fram mobiltelefonerna och ta "ner stjärnorna".


Så.


Och så. Det var omkring 60 000 människor på Ullevi.

Trött, det kommer mer i morgon.

Efter en lång tågresa är jag äntligen hemma på Lidingö. Jag har ont i nacken och är trött. Konserten var en av de bättre och jag kan vara nöjd att jag valde att åka med trots mina negativa tankar. För övrigt kan jag tycka att Göteborg är en fin stad

RSS 2.0