God morgon en lördag.

En ny dag på världens finaste ö. Det är lite trångt i lägenheten, men trivsamt. Min mor kan nämligen det här med inredning. Om en stund skall jag gå ut i det friska vädret och innan mörkret är här blir det ett besök till badhuset.

På Åland.

Det var härligt att stiga av färjan i morse. Jag har besökt min gamla arbetsplats, träffat en syster och promenerat. På Åland har jag det bra.

Kvällskvisten.

Jag håller på och förbereder mig för min semesterdag som är i morgon. Jag har som plan att ta morgonbussen till Kapellskär. Det är så man gör för att enklast och snabbast komma till Åland. Jag skall göra något som jag aldrig har gjort förut, nämligen besöka min mor som faktiskt bor där.

En plåtning senare.

I dag har jag stylat på egen hand. Fyra killar och en tjej. Det var kändisar.
Rekvisitan och jag. Där skymtar även mitt nya tält som jag har köpt
för en väldigt billig peng.

Mitt i prick.

Egentligen är det inte meningen att jag skall göra av med pengar, som sagt närmar jag mig Paris. Men detta halsband kändes bara så viktigt.
Prickigt och prickigt.

Glammigt.

En bild från dagens plåtning.
Jag är ytterst försiktig med rekvisitan. Fotografen Kristin i bakgrunden.

Äntligen.

Har ni sett! Det finns lite blå himmel över Stockholm i dag. Plötsligt känns allt mycket roligare och mycket lättare.
Kungstornen i morse.

Dagen i dag.

I går somnade jag redan klockan åtta, i dag är det inte så. Efter jobbet klippte jag ett hår, åt en god middag som Matte lagat och tvättade två maskiner med tvätt. Nu skall jag säga hej då och god natt för i morgon skall jag var tidigt på jobbet. Vi plåtar inspirerande mode hela dagen.

Suddigt men snyggt.

Det är inte så lätt, men ville bara att ni skulle få se mina nya skor. Så bekväma att jag går med dem varje dag.
Det här bilden visar tydligt att jag behöver en ny kamera. Förutom den
smutsiga spegeln som jag fotar via är även min kamera sämst på att
ta bilder. Som sagt, den tionde december fyller jag tjugotre år.

Det nya kontoret.

Jag har som plan att ha lite semester på fredag därav mycket jobb denna vecka. Sitter och jobbar vid dator i dag, plåtar i morgon och på torsdag. 
Lådor som jag borde packa upp.
Mitt nya skrivbord med kök i bakgrunden. Jag känner mig redan hemma
här.

Ny adress och jag är nöjd.

Nu har vi äntligen flyttat och det är lite kaos fortfarande. Nu är det Kungsgatan som jag jobbar på och det känns bra. På lunchen tog det bara femton minuter att gå till Åhléns och komma tillbaka. Väldigt trevligt må jag säga.

Svettigt.

Den här vilodagen är inte som den senaste. Jag har städat hela lägenheten och nu skall jag avrunda med en promenad i mörkret. I morgon är jag tillbaka på jobbet och det väntar jag på.

I fredags.

Jag sitter i soffan och handarbetar. Jag har reprisen från fredagens Idol på i bakgrunden och jag ser att skylten vi gjorde syns i tv-bilden nu som då. Väldigt bra för oss.


Men inte så här tydligt.

Lördagen.

Det finns alltid en liten spänd känsla i mig när jag och Matte skall åka någonstans. I dag var det Barkarby och affärerna där som var målet. Efter en omväg var vi äntligen framme. Det fanns mycket fin hos Whyred och Acne, även Vagabond gjorde mig glad. Dock försöker jag att inte använda mina bankkort alldeles för mycket. Ny kamera och Paris är något jag prioriterar. Nu skall jag snart ta tunnelbanan till Slussen. En ny vän som även är pressperson för Golddigger står förhoppningsvis där och väntar på mig.

Kaos.

Det har varit kaos på jobbet i dag. Flyttkarlar, returer på kläder som skall tillbaka till presskontor och sopor. Nu är det lugn och ro igen och vi som är kvar på kontoret är inte många. Snart är det dags för Idol 2009 och det kommer att blir en upplevelse. 

En påminnelse till er.

Som jag berättat skall jag få åka till Nacka där Idol 2009 spelas in. I kväll är det dags och det kan hända att ni ser mig i rutan. Det här är en trevlig avslutning på en hektisk vecka.

Utmattad.

I dag har jag jobbat i ett hektiskt tempo. Vi har plåtat från tidig morgon tills nu och jag börjar känna mig mör i kroppen. Två omslag för framtiden och ett modejobb som finns i nummer tjugosex blev resultatet och alla är nöjda.
Om en stund åker jag hem och äter ärtsoppa, vilket man brukar göra på torsdagar.

Det är fredag i morgon och då kommer hela VeckoRevyns redaktion att flytta till nytt kontor. Från och med måndag är det inget Sveavägen längre utan istället Kungsgatan. Jag kommer att bli glad av miljöombytet och de nya lunchrestaurangerna.

Bokat och klart.

I dag bokades det. Den nionde december åker jag till Paris. Jag ser fram emot det, men känner mig lite stressad. Jag måste nämligen ta mig från Stockholm till Helsingfors på ett smidigt och billigt sätt.

VeckoRevyn fick pris.

I dag är jag trött. Galan i går var väldigt trevlig. VeckoRevyn fick Årets marknadsföringspris så det firades med champagne och blommor. Jag var hemma vid midnatt.


Gott, men alldeles för lite sås.





Hela VeckoRevyns redaktion sitter och håller tummarna.

Ni kan se fler bilder hos Hannah.

Gladast.

Skrev om dem tidigare. Och nu är de mina. För ett bättre och snällare pris dessutom.

Nedstämd.

Jag kom på att det var exakt ett år sedan jag och fyra väninnor åkte till New York. Jag är verkligen i behov av en resa nu så födelsedagen i Paris kunde väl inte komma mer lämpligt.

God morgon.

I dag är det en dag då jag har mycket att göra. Just nu jobbar med flera olika modejobb samtidigt och det är mycket att tänka på. När arbetsdagen är slut skall jag och hela redaktionen besöka galan för Sveriges Tidskrifter som är på Cirkus. Jag tror det blir bra.

VeckoRevyns redaktion.

Den här känslan har vi i dag. Läs om vad som händer den här veckan.

Vilodagen.

Så här såg det ut i går. Jag var nöjd över att inte behöva göra något.

På kvällen körde jag och Matte min syster till Arlanda. Hennes höstlov är över och nu är hon åter i Finlands huvudstad.

En glimt från Blog Awards 2009.

Blog Awards 2009 ägde rum på Café Opera och då får man bland
annat se den här utsikten.

Vi hängde upp fotoväggen. Ett stort projekt kändes det som.

Karolina, Therese och jag blev sminkade av en kvinna i min ålder som
hette Tove Jansson.
Innan galan började åt vi pizza backstage. Till det drack vi givetvis vin.
Stämning. Innan vi bytte om till kvällens galakläder.
Jag och en del av tidningsredaktionen. Min svarta klänning som Hanna
Fridén kommenterade. Hon hade en likadan. Jag var trög och förstod
inte att det var hon.

Carin Da Silva presenterade prisutdelare. Här med vår chefredaktör
Lollo.

Jag blev glad när min favorit -Sanna Lundell fick priset för årets Guld-
penna. Vi pratade några ord och hon lät som om hon var gladast i
hela världen.

Vaken efter i går.

Festen var som det brukar. Bubblande vin, ett hav med folk, musik och kändisar. Klockan tolv kom Matte och hämtade mig, då hade jag varit på plats i drygt elva timmar. Aningen sömnig och trött i fötterna. Nu skall vi åka till Brottby där så gott som hela min familj just nu befinner sig. Mer om festen i morgon.

Upptagen.

Som sagt är det årets fest i dag och jag är på gott humör. Tyvärr kommer jag inte att blogga så mycket i dag, men eventuellt mer i morgon.

Oerhört glad för att det är fredag.

Vi är lite fredagströtta här på redaktionen i dag. Vi planerar och diskuterar om morgondagens stora fest. Alla verkar vara på gång. Snart skall vi gå ett gäng till utförsäljningen. Jag hoppas på ett fint fynd

I min inkorg.

Lagom till helgen blir man lite extra glad när det här dyker upp i mejlen.

Ja.

Roligt kan man tycka.
Karolina i bakgrunden, layout-Therese och jag.

Som vanligt.

I dag är det skönt att inte behöva finnas hos presskontor. Mina fötter är nämligen väldigt ömma. Jag skall försöka jobba ihop lite sidor som jag har lämning på nästa vecka och städa i moderummet. Förutom det har jag och Li möte med Kristian som skall fotografera modereportaget nästa vecka.

Ett litet finskt avslut.

Och den här arbetsdagen avslutar jag med att gå på nyinvigning av Marimekkos flaggskeppsbutik. 

Goda nyheter.

Det blev just bestämt. Den 23 oktober går jag och tre andra från redaktionen på Idol 2009. Jag vet redan hur det går till.

Torsdag.

God morgon på er. Det är en strålande dag i Stockholm med blå himmel. Min syster lär ha blivit förtjust när hon steg av färjan i morse. Jag har nämligen henne på besök över helgen, höstlov kallas det för vissa. Om en stund skall jag möta upp Emma vid Mariatorget. Pressveckans sista dag i dag så det är några få kontor att besöka.


En morgon med vitamin och te.

Bland allt det fina.

Här kommer tre bilder på de finaste skorna.


Känns lite Acne.


Blommor och färg.


Något som definitivt blir mitt i december.

En tanke.

Dagen fortsätter med presskontor och pressvisningar. Jag kan väl avslöja att jag längtar till vår och sommar.

Man kan väl kalla det ytligt.

Något jag tänkte på när min bror besökte Finland med bil för första gången var att jag också ville ha en bil med svensk registerskylt. Nu har vi det och jag är lika glad som när jag hade en med åländsk.

Kvällens program.

Kom hem något senare än planerat. Nu skall jag vila fötterna, äta äggmackor och se på tv.

Stressigt.

Har plåtat hela förmiddagen och om en stund skall jag försöka besöka så många presskontor jag bara hinner innan klockan slår fem. Då skall jag nämligen finnas vid Telefonplan. Jag återkommer.

Nytt för halsen.

Alldeles lagom stort.

Musiken i dag.

Jag jobbar bättre när jag får lyssna på något vackert. 

Anna Ternheims vackra stämma.

Pressvecka från och med i dag.

Den här veckan är det pressvecka i Stockholm. Jag kommer alltså att finnas hos olika presskontor. Det är sommar- och vårkollektionerna som kommer att visas och jag ser verkligen fram emot att få se färg och blommor igen.

Helgsyssla.

Den här helgen har jag planterat en blomma som nu står på trappan. Vuxet kan man väl tycka.


Gästvänligt.

I min ensamhet.

Det har varit en bra dag. Tillsammans med Matte och hunden Becky tog jag en nästan två timmars skogspromenad. Det är så fint här på Lidingö och jag förvånas över att man kan bo så här bra, men ändå ha så nära till stan. Jag är tacksam och nöjd.
Som jag nämnt gillar Matte att gå på konsert. Just i kväll sitter han i Globen och lyssnar på Green day. För honom är det här något han velat se sedan han var tretton år. Jag är glad så länge jag får stanna hemma just i dag.

Dagen efter.

Det var en av de bättre festerna jag varit på. Fantastisk mat och härligt sällskap. Kände kanske fyrafem andra, men det gjorde absolut ingenting. Vid halvtvå i natt steg jag och Matte in genom dörren och var nöjda över kvällen. Nu har jag umgåtts med grannarna, klippt hår och så. Om en stund kommer Hugo hit. Tur för mig för jag vill leka.

Alltid i tidningen.

Det var någon som log när redaktionsfrågan i tidningen lästes.
Fråga: Om du var skulle en superhjälpte, vad skulle du heta?
Jag: Muminizer.

Något suddigt. Ungefär så jag
ser världen utan glasögon.

Festligheter.

Om en stund skall jag åka till city. I kväll är det fest hos Csilla och hennes David som fyller år. Jag tror jag skall bära min nya klänning.

God kväll.

En dag med fullt program har det varit i dag. Jag har varit i en studio på Kungsholmen och fotograferat julklappar till ett jobb som finns i nummer 25. Fotografen minns att jag jobbar bäst när jag hör bra musik, så Robyn spelades när jag kom in genom dörren. Väl tillbaka på redaktionen hade festen börjat. Det går bra nu och det måste firas.


Trött efter en hel dag.

Tröttsamt.

Jag kan inte förstå varför jag alltid är så trött på morgonen. I natt har jag sovit nio timmar och skulle gladeligen sova några till.

Ett tips.

Det här är något väldigt fint. Jag skulle önska att just den här fanns i min höstgarderob.
Den finns givetvis i svart.
Från Hennes & Mauritz.

Fel men ändå så rätt.

Det finns människor som har problem med hur jag stavar mina namn. Men att få ett paket som det står Engelrot på var fint. Jag blev nästan lite glad.

Fina morgon.

Jag har Robyn i mina öron medan jag skriver modetexter och mejlar till presskontakter. Det är strålande sol i Stockholm och den här torsdagen kunde inte börja bättre. Nästintill perfekt vågar jag påstå.
Den här kom till mig i går. Kommer att passa perfekt till ett jobb som jag håller på med just nu.





Det finns ingen plattång som är bättre än den här. Den kommer att
komma ut lagom till jul och kostar sisådär tvåtusen kronor.

Nu är det bara att vänta.

På lunchen promenerade jag till Tulegatan där Ur har sina kontor. Jag visade för producenten vad jag köpte i går och hon verkade mer än nöjd över plaggen jag hade i påsarna. Hon lovade att höra av sig.

En ny kulör.

Jag ville pigga upp min garderob med någonting färgglatt. Ett nytt tält, men en annan nyans.





Förövrigt är dessa kängor mer än ett år gamla och i dag är det
första gången de sitter på min fot.

Husdjur.

Nu är det mörkt på kvällarna och det blir läskigt att gå ensam. Jag sprang över gården då mitt hjärta stannade någon sekund. Jag blinkade några extra gånger och som jag gissade stod jag för nära ett rådjur. Det är inte första gången jag ser ett rådjur här, senast var det en mamma med två bambin. Något skrämmande dock att de inte alls verkar vara rädda utan tvärtom. Tama och väldigt hungriga på äpplen.

Nu var det dags.

Om tio minuter får jag gå i butiker och handla kläder för flera tusen kronor. Sorgligt nog är kläderna inte till mig själv, men man kan väl alltid drömma. Det här blir intressant.

Jag tackar.

En av de högsta cheferna här på tidningen gav mig en till sida i tidningen som jag skall ansvara för. Sådant gör mig enormt glad.

Efter mötet.

Jag kan väl konstatera att jag är lyckligt lottad.
Jag får gå på stan och inspireras av andra. Jag får betalt för att shoppa (visserligen till andra människor) och mitt namn finns lite här och lite där. Jag får marknadsföra mig själv på det sättet jag vill. Det här är alltså mitt jobb.

Trevligt för mig.

Den här veckan börjar med roligheter. Förutom att jag jobbar här på VeckoRevyn skall jag i dag promenera till Ur och träffa en producent och en kvinna som skall vara programledare för ett ungdomsprogram. Vi skall diskutera kläder och olika stilar. I morgon skall jag och programledaren köpa hennes kläder som hon skall ha på sig när programmet spelas in. 

God morgon.

Det kändes lite lättare att stiga upp när jag visste att det här fanns i kylskåpet.


Världens godaste juice.

Höststormen är här.

På riktigt. Det stormar otroligt på Lidingö just nu. Jag ligger i soffan och ser på repriser av Desperate housewives och när det är slut sysselsätter jag mig med att färga håret.


Lugnet fortsätter.

Den lugna lördagen fortsätter i samma takt som den började. Den största ansträngningen i dag har varit att klippa Mattes hår. Just nu finns fullkornspizza i ugnen och fotboll visas på teven. Det är skönt att bara ligga i soffan och läsa magasin trots att det är lördag.

Planer.

Jag tror att jag har bestämt mig för att fira min tjugotredje födelsedag i Paris. Det låter som en god idé.

Glädje.

Från och med i dag har jag inget gult trähus att bo i när jag besöker staden där jag vuxit upp. Min mor tog ett beslut och från och med nästa vecka är hennes adress Åland. Vilken lycka.

Vi är så glada.

Läs varför.

Lagom trött.

Det har varit en dag med en lång lista på saker som måste göras. Jag får fortsätta med det i morgon för snart skall jag promenera till Sturekatten där jag skall möte upp en bekant som egentligen bor i Vasa.

Äntligen.

När jag vaknade i morse trodde jag att det var fredag. 
I dag skall försöka lämna in ett jobb som jag hållit på med flera veckor känns det som. Det tar tid ibland, men nu är sidan slutligen klar. 

RSS 2.0