Besviken, Ledsen och Sårad.

Tyvärr mina vänner. Jag har en väldigt sorglig nyhet. Nästan så att man blir deppig direkt man tänker på det.
Min vän, Darin. Han skulle ha varit här och spelat idag. För oss, stackars Vasa-bor. Konserten är inställd.
Jag är arg!

Steg upp på den tredje dagen.

Här i min lilla stad har det partajats en hel del del. Det började i torsdags och de flesta håller fortfarande på.
Själv har jag äntligen, äntligen blivit av med min krapula. Har varit lite fräschare idag.
Torsdagen innehöll gym, sånglektion, skola och lunch med några väninnor. Sedan började smakandet av alkohol. Visst kände jag en liten längtan, för det var ett bra tag sen jag överhuvudtaget doftat på alkohol. På krogen betedde jag mig som en ping-pong boll.
Fredagen såg likadan ut. Alkohol, restaurangmat, förfest och krog. En väldigt lyckad kväll.
Här sitter jag nu, den tredje dagen. Har varit på frukost (ätit gott, sjungit singstar, snackat och skojat). Gick sedan till butiken och avnjöt just en fullkornspizza med tomat, mozzarella och pesto.
Tror att det blir lite lugnare kväll idag, eftersom har fullt program för morgondagen.

over and out.

VÅRSKRIIIK...

RonjaDet här med vår är en väldigt konstig sak. Människorna blir glada,
man blir nykär OCH man tycker att allt är bra.
Jag tycker att det är helt otroligt att våren är här.
Jag vill att den skall vara här. Nu. Föralltid.
Man känner sig starkarare och allt är frid och fröjd.
Här har jag satt in en bild på Ronja Rövardotter.
Det är ju hon som har kommit på dethär med Vårskrik.




http://img.aftonbladet.se/resor/0606/25/dalsronja210.jpg

dagens Vill Ha

Converse Dehär skorna är alltså dagens Vill Ha och kommer från Zoovillage! Jag har kikat på dem snart ett år, och kommer tyvärr inte över min förälskelse. Tycker att de skulle passa till nästan alla brallor som jag har i garderoben och på sätt väldigt användbara.
Tror att jag kommer att beställa, eller köpa dom i närmaste affär som säljer Converse. Aah, fräscht med vitt!

Bra början på veckan.

då var måndagen förbi. Jag jobbade igår från 9 till 18 och sedan gick vi alla frissor iväg på en visning till stadshuset. Jag säger då bara det -TUR att den var gratis. Aldrig sett märket tidigare, aldrig ens vetat att det finns. Jag gick hem tidigare.
Idag har jag skola från 9 till halv1, sedan är det lite kundmottagning här hemma. Kompisarnas hår måste ju se snygga ut. Lite träning har jag tänk hinna med OCH så skall jag gå och hämta mina nya glasögon (var alltså dit igår med mina skeva och de hade tydligen beställt ett par helt nya MIU MIU bågar åt mig). Jihaa, säger jag bara. Nu känns det mycket bättre.
Nu skall jag klä på mig och sedan sminka mig i limegrönt.

Sol, Sol, Sol

Söndag -igen.

Idag är det söndag. Jag tycker dessa dagar kommer alldeles för snabbt. Känns som om det är söndag var tredje dag, vilket ändå är rätt skönt.
Jag fick ligga länge och dra mig i sängen i morse. Jag läste klart min bok (Jenny S av Denise Rudberg) och nu är jag deppig. Boken var så bra. Jag ville aldrig att den skulle ta slut. När jag läst klart den sista sidan, ropade min sambo att frukosten var klar. Skönt är det att komma ner till ett dukat frukostbord.
Vi har promenerat en och en halv timme. Sol. I Vasa. Underbart. Våren är varmt välkommen.
Vi har hunnit tvätta kläder. Det doftar härligt i lägenheten.
Nu ska jag slänga mig i sängen och skriva en engelskauppsats, sedan laga middag. Eftersom jag är fattig blir det makaroner. Antagligen makaronilåda. Stackars min sambo.
Som avslutning på söndagen blir det ett besök till gymmet. Härligt att få gymnastisera.

BloggLeken.

Tävlingsregler:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag kan spela tre instrument. Klarinett, Oboe och Piano (och dessutom sjunger jag, vilket borde räknas som ett fjärde).

2. Jag är 20 år och bara älsar Darin. Hans musik funkar, men visst är killen söt.

3. När jag var mindre önskade jag mig vårtor, glasögon, kryckor, rullstol, gips och tandställning som födelsedagspresent.

4. Jag var skallig tills jag var tre år gammal, sedan började jag använda en bejbiblöja (såndär vit och tunn) på huvudet,kallades för "långhåret". Min morfar ville att jag skulle gå till psykolog.

5. Jag har två helsyskon, två halvsyskon och två bonussyskon.

6. Jag blir full på två cider.


Dessa följande bloggare utmanar jag

Jenny http://jemppan.blogg.se
Daniela http://daniela.papper.fi/
Emma http://emmasiro.blog.com/
Linda http://lindisens.blogg.se/

Morgon Med Sol.


Det var underbart att vakna idag. SOLEN tittar fram och allt är ljust. Bara tanken på att jag skall få sätta på mina solglasögon idag, gör mig helt galen. AAhh, så härligt.
I söndags hade jag denhär veckan så gått som tom. Inget speciellt att göra, utan endast få vara. MEN nu, nu är hela kalenderna fullproppad. Hår ska klippas och färgas, saker ska hämtas (och föras) och skolarbeten skall skrivas. Känns iallafall bra att INTE ha någon tent att plugga till.

En sak som gör mig väldigt irriterad är när  bilar kör i för hård hastighet. Detta brukar ofta resultera i att man får slasket över sig när man står på trottoaren och väntar på någon. Det hände mig igår! Usch, säger jag.


Härlig söndag efter Hektiskt besök i Helsingfors



Har haft en trevlig helg.
I fredags jobbade jag mellan 14 och 18. För att sedan fortsätta med en gympass halv7. kom hem till ett tomt hus, eftersom min sambo var på jobb. Sötis, som står och hälsar gäster på Wasa Teater välkomna.
På lördagen kl.4.15 startade bussen påväg till Helsingfors. Besökte Hair Open. Så otroligt bra, att det verkligen var värt inträdet, som var 20E. Jag shoppade loss (svart kajalpenna som är otrolig när det gäller sotade ögona, tre ögonpennor i lila, grön och blå, klippkappor och borstar, samt ett hårspray som hjälper lockarna) och jag är oerhört nöjd med mina inköpt. Allt var från TIGI och rabatten var underbar. Synd, att man inte har plats med mera hårprodukter.
Efter några timmar åkte vi vidare till allas vårt IKEA. Köpte lite onödiga grejer, som ny vattekanna, växter, påslakan, byglar till min kädskåp (eftersom mina nya kläder inte fått plats), en 196916-7ny sänglampa och andra smågrejer till köket. Är otroligt nöjd, fast vi ändå kanske skulle ha klarat oss utan dessa materiella ting.

I morse steg jag och min sambo upp och började städa lägenheten. Tänk, så härligt det är med fräscha golv, nya lakan i sängen, dammade mattor OCH nya inredningsgrejer.

Snart ska vi äta middag och sedan blir det ett gympass. Söndagar älskar jag!







http://data.s-info.se

Min nya Klänning.


Min nya Kl?nning


Idag med mitt H&MRowellspaket kom denhär. Klänningen är blå och har lila hästar på sig.
Skall jag behålla den, eller skicka tillbaka den?
Den kan ju förstås vara skön tillsammans med leggings en sval sommarkväll.
Tur att man har 14 dagars returrätt.











Dessutom kan jag meddela att jag fick mina fem böcker idag (Från AdLibris.com), härligt! Bara tenten är skriven imorgon, kan jag sjunka ner i soffan (eller sängen) och läsa mina nya böcker OCH mina två tidningar som kom i dagarna... I Just Love iT!

p.s! vilket sommarjobb? http://www.trendy.fi/ eller http://www.klippupp.com/

Kundbetjäning?!


eftersom jag inte alls har någon lust att öva till tenten, som förövrigt är imorgon, tänkte jag skriva ner lite blandade tankar.

Igår skulle jag gå och lämna in mina glasögon för service. Det visade sig att mina älskade Miu Miu-glasögon hade tappat färg på ett ställe, så det ville jag ju ha fixat.
Glasögonbutiken hade beställt en ny skalm (det var vänstra sidan som hade "pigmentfel") och igår skulle vi fixa på den. De började med att ta bort min gamla och skulle få dit den nya (medan detta hände var jag i en butik och handlade mat). När jag kom tillbaka hade tydligen den nya, vänstra skalmen också haft pigmentfel, så då hade de tagit för givet att jag tyckte att vi skulle sätta den nya, högra (som också kommit med beställningspaketet) skalmen på vänster sida. Detta betyder då att för det första står Miu Miu upp och ner, och för det andra är skalmen helt skev, pg.a att den inte riktigt passar (helt logiskt, eftersom högra skalmen inte skall vara på vänster sida).
När jag kom hem igår var jag arg, ledsen och otroligt besviken. De hade inte ens frågat min åsikt OCH jag skulle ju nu mycket hellre ha den gamla, med pigmentfel kvar! Det känns inte alls kul att betala 500 euro för ett par glasögon som jag inte vill använda.

Jag tänker gå tillbaka till affären idag och be dem sätta dit den gamla.
Är dethär kundbetjäning? Nej, inte enligt mig!

punkt.

usch & blä...


... för tentläsning. Jag hatar att öva på ord och speciellt engelskaord. Först ska man kunna uttala dem och sedan skriva. Fy tusan, säger jag.

Allt löper på. Väntar ivrigt på min H&Mbeställning. jihaaa .

SchlagerRapport


Jag hade många favvosar i Melodifestivalen igår. Här kommer min personliga lista.


1. Andreas Johnson (för att han sjunger som en gud och är bra på scenen. Läs också mellan raderna).

2. Sebastian (för att han har världens finaste leende och han vet hur man sjunger rent).

3. The Ark (för att dom är så coola. Jädrar, vilket röj. Dessutom har jag sett dem live här i min stad och fått en komplimang av självaste Ola Salo).

4. Måns Zelmerlöf (för att han sjunger bra och för att han drog dedär berömda "bögstegen").


Eftersom  jag då brukar skriva om kläder i denna blogg, tänker jag även göra det nu. Ju fler H man får, destu bättre.

1. Andreas´ kläder tyckte jag var läckra. Visst var de tajta, men äh. Jag tror att han typ är den enda som passar i en hel läder kreation. HHHHH

2. Sebastians kläder var snygga. Jag gillade hans röda bälte, och det röda innanför hans kavaj. Väldigt mycket bättre än det där konstiga röda han hade förra gången. HHHH

3. The Ark  Jaa, vad kan man säga. Speciella kläder som nog går hem hos publiken, men kan ändå säga att fjädersystemet han hade i nacken var förfärligt. Bandets kläder  var okej. HHH

4. Måns såg ut som en gubbe. Fortfarande gillar jag inte gråa finbyxor och grå kavaj på män under 25. Sorry, men dethär var verkligen sämst. H

Mitt senaste köp.


Förutom de två par stövlarna (ett par varma, vinterstövlar för ynka 4E och ett par svarta ridstövlel-aktiga från Pertti Palmroth för ynka 3E), två bältena (ett svart lack och ett grått), den blåa läderväskan och det röda coola halsbandet jag fyndade på Emmaus i helgen har jag även köpt dethär:

Senaste K?pet. En oversizad svart lång tröja i 100% bomull
och det silvriga stjärnhalsbandet.
Allt är från Vero Moda och var i min prisklass. I Like It!





















Idag har jag dessutom shoppat på H&M för 70E. Det är farligt när man har konto på H&M Rowells. Jag tror att jag är nöjd med mina köp. Det får jag först veta när jag har plaggen i mina händer.


ciao!


Alla har vi Stilikoner.

Alla har vi Stilikoner.
www.people.com

Och här har vi min, KATE MOSS!

RSS 2.0