Front row.

Jag hade turen att få sitta längst fram under Cheap Monday visningen.


Ni ser väl mina zebra-ben.

(bilden är lånad från Linn)

Jag smälter.

Det är så varmt här. Jag dör nästan. Har ätit lunch i solen och skall nu planera för nästa veckas modereportage som jag själv kommer att göra. Måste ringa en modellagentur och boka modell. Resultatet får ni se i nummer nitton som kommer ut i september.

I går utanför Berns.

Peppe intervjuade mig till Peppar.fi. Läs här om det finns intresse.


Bakom mig står Hulda. Det var många som kommenterade min zebra-dräkt.

Och visst, jag använder klänningar hellre en jeans. Just nu föredrar jag byxdräkten.

Tisdag.

Det är fortfarande ett varmt och härligt sommarväder i Stockholm. Kom i god tid till jobbet så att jag hinner skicka lite mejl och annat innan Li kommer. I dag är det mer visningar. Avslutade gårdagen med Cheap Monday och den första i dag blir Säby.

Han är ju så söt.

Lilleman som äter middag i gräset.


Snart har han mer hår än vad jag har.

Modevecka i Stockholm.

I dag är det dag ett för modeveckan och jag skall närvara vid så många visningar som möjligt. Först ut är Dagmar som börjar klockan 13:30. Innan detta skall jag besöka några presskontor och plocka grejer till onsdagens och torsdagens plåtning. Och luncha förstås.

Måndag.

Måndag är en bra dag.

Förberedelser.

Jag förbereder mig för modevecka. Ögonbrynen har fått färg och naglarna skall lackas. Csilla och hennes man har varit här hela kvällen. Vi har suttit i trädgården och njutit. Och jag har till och med klippt deras hår. Nu blir det snart sängen med en ny tidning. God natt kära ni.

Sommar. Sommar. Och hett.

I dag shoppade jag lite. Det är hett här i Stockholm skall ni veta. Nu håller vi på och inviger vår grill som vi fick av mor min till inflyttningsgåva. Grillspett och färsk potatis. Sommar.

Min dag.



Drömkåken. (Ni ser väl hunden som vaktar)


Den här heter Becky. (Kolla in hennes pannlugg)


Hugo var på strålande humör. Han har tydligen fattat tycke för bollar.


Vi gick en sväng genom Lidingö centrum. Jag i 
motljus.

Musse Pigg-huset.

Hemma.

För några veckor sedan köpte min bror ett hus. I dag har Matte varit flytthjälp och jag har varit barnvakt. Vi startade vid tio i morse och kom precis hem. En lång dag med andra ord.

Nytt i hemmet.

Med skoskav och en hungrig mage blir det inte så mycket shopping. Jag tittade ut det jag vill ha och antagligen köper jag det på söndag. Ett par sandaler bland annat. Vi har ätit libanesisk mat i trädgården och nu sitter Matte och spelar Guitar Hero. Ja, det är sant. Han har gått och köpt en ny TV. Svart, platt och den har väldans bra bild enligt honom. Det är ju bra det här, att medan han slösar sparar jag.

Jag tröstshoppar.

Nu tänker jag ta helg. Det har hänt mycket i dag. Jag börjar helgen med lite shopping. Egentligen kan man kalla det tröstshopping.

Lunch i solen.

Har precis kommit in från en lunch ute i solen med reporter-Sara. Det är så skönt att sitta ute, dock inte med denna förkylning som jag har på gång. Nu skall jag snart ha möte med Li. Vi skall gå igenom kommande modejobb och sånt som jag kommer att få göra när hon är på semester. Mer ansvar till mig, alltså.

God morgon.

Det är riktigt varmt nu och det har lovats ännu varmare. Varje morgon har jag lite problem med att hitta kläder. Mina sommarskor har försvunnit och det känns hopplöst att hitta dem efter en flytt jag själv inte varit med om. Så himla irriterande.

Hemma och god natt.

Jag är hemma efter en rätt kul kväll på Berns. Som vanligt såg man fina kläder från Dagmar och så fick vi höra bra musik från Veronica Maggio. Nu skall jag lägga mig under täcket så att jag orkar med morgondagen. I morgon skall jag dessutom gå med på afterwork.

Fashion Rocks i Stockholm.

Om en stund skall jag lämna redaktionen. I kväll skall jag gå på Fashion Rocks på Berns.  Modedesigners så som Dagmar, Ida Sjöstedt, Ann-Sofie Back och Ivana Helsinki visar kläder medan artister som Veronica Maggio spelar. En intressant kväll med andra ord. 



Resultatet av att ha sovit med fönstret öppet.

Trots att jag förbjöd Matte att öppna fönstret till natten gjorde han det ändå. Jag har ont i näsa och hals och känner mig trött i huvudet. Tack darling.

Nästa vecka.

Kom tidigt till jobbet idag. Som vanligt är det mycket som händer innan Li går på semester. Nästa vecka är är det modevecka här i Stockholm och jag skall gå på så många visningar som möjligt. Skall också hinna med två modeplåtningar och möten.

Middag ute.

Eftersom solen lyser så fint valde vi att äta middag ute i trädgården. För första gången dessutom. På något sätt kändes det väldigt vuxet.

Ont.

Har promenerat runt till olika presskontor och nu har jag så ont i fötterna. Det första man skall tänka på när man vet att man skall traska omkring på stan är bekväma skor. Jag valde tydligen fel.


Toffel.

Vagabond.

I går nämde jag en billig sko från Din Sko. Jag kommer nog att gå och testa dessa också. Kommer i höst.


Finfint från Vagabond.

Värme.

Det är ordentlig sommarvärme i Stockholm i dag och jag är sugen på isglass.


Sol. Sol. Sol.

Fullständigt kaos.

På vägen hem gick jag förbi reorna hos Zara och Weekday och jag sammanfatta det som kaotiskt och hysteriskt. Säkert fanns det snygga plagg och skor, men jag hade inte orken att lyfta upp dem från golven. Så mycket folk. Så hett. Och så himla stressigt. Jag tror jag låter det vara några dagar och ger reorna en chans en annan gång. 

Hej då.

Nu skall jag avsluta den här dagen och bege mig mot Sollentuna där jag skall klippa ett hår. Vi hörs.

Din sko.

Snyggt från Din Sko. Som kommer ut i augusti.


Känns nästan lite Acne.

P.S!

Allsång på Skansen börjar ju i dag. Jag håller tummarna för att musiken skall höras till Lidingö.

Igen.

Som jag gissade var rean suverän. På ett sätt var det tur att gick omkring på min lunch, betyder att jag inte kunde vara hur länge som helst. Nu skall jag fortsätta med att ringa efter priser på grejer vi har plåtat och sedan får jag jobba med bildtexterna.

Jag lever.

Efter tolv timmar med sömn är jag på fötter igen. Deppigt att ligga i sängen när solen och värmen fanns utanför. Jag cyklade till tunnelbanan i morse och var först på redaktionen. Som vanligt är det mycket att göra och jag väntar på bilder som vi plåtade i går. På lunchen har jag tänkt besöka min favoritaffär som har rea.

Jag blir så trött.

Efter jobbet hade jag som plan att gå och kolla in reorna. Istället åkte jag raka vägen hem för att lägga mig på sängen. I mörkret. Har vilat i någon timme, men huvudvärken bultar fortfarande i mitt huvud.

Tillbaka på jobbet.

Det känns bra att vara tillbaka på jobbet. Jag börjar den här veckan med att vara med på omslagsplåtning nu på förmiddagen. På eftermiddagen åker jag, Li och praktikant-Jenny till en annan studio för att plåta plock. Ungefär så.

Midsommar.



Den åländska flaggan måste ju upp.



Matte och jag sov i bastukammaren.


Man är alltid så snygg när man är på landet.


Utsikten är fantastisk.


Det hör till att promenera i skogen.


Det här gör så att man blir lugn i själen.

Hej då Sveavägen.

Nu stänger jag moderummet för i den här veckan. Den senaste timmen har jag sprungit på stan och hämtat det sista för måndag. Det känns bra det här. Nu måste jag hem och packa det sista.

Jag på jobbet.

I numret som finns ute nu kan man se kändispar som jag har stylat. Här är bland annat Isabella och henns Nils. Och jag under bordet.


Allt får man vara med om.

Inga konstigheter.

Min chef är ledig och det betyder att jag har lite mer ansvar än vanligt. På måndag skall vi plåta omslag och modejobb och innan jag går hem i dag skall allt vara i sin ordning. I kväll åker jag och Matte till Åland. Det är tredje gången nu på någon månad. Jag kommer aldrig att tröttna.

Återblick.

Det var den här lilla mannen som jag klippte i tisdags.


Hugo.

Hej.

Bloggen har bråkat hela dagen, därav inget ljud från mig. Solen fortsätter att lysa och det gör mig glad. I morgon åker vi med kvällsfärjan till Åland för att fira midsommar. Det lovas strålande sol och så.

Nästan samma.

Så här gör Agyness. Bootsen kommer från Marc by Marc Jacobs och påminner lite lätt om mina.


I dag.

Håller på med det sista nu innan lämning. Ett jobb till nummer sjutton skall finnas till för redigering innan jag går hem. På eftermiddagen kommer min gudson Hugo och hälsar på. Jag har fått äran att fixa till hans frisyr och det skall hända i dag. Han behöver bli midsommarfin. 


Klockan är 07:40 och jag väntar på bussen.

Solen är tillbaka.

Jag tycker att det är lustigt det här med vädret och hur det påverkar mig. Äntligen lyser solen från en klarblå himmel och jag är nöjd med livet.

Frisyren.

Långhåret är borta och detta är det nya. Konstigt nog trivs jag rätt bra.


Det behövdes.

Jag undrar.

Vem var det som skickade en hälsning till mig via Emelie? Det stör mig att jag inte vet vem det är och jag tror att det stör henne att hon inte minns namnet på den här personen. Hjälp mig.

Mycket som vanligt.

Måndag i dag och min lista är lång. Det är mycket att göra innan semestertider. Som en ängel från ovan har vi fått en praktikant hit till moderedaktionen. Hon kommer att få lära sig mycket kan jag lova.

Regnig söndag.

Söndag i dag och regnet öser ner. Jag och Matte har hängt med Csilla och hennes David. Vi har traskat runt på IKEA och påvägen hem köpte vi pizza som vi åt i deras nya lägenhet. En fantastisk lägenhet vid Odenplan. Nu blir det söndagsstädning.

31 juli.

Som jag berättat skall jag och Matte åka till Göteborg i sommar. I dag bokade vi tåg och blev förvånade över det billiga priset. Nu måste jag bara vänja mig med tanken att jag skall se U2. Det verkar ta lite tid.

Lördag.

Det är otroligt skönt med en helg utan planer. I morse besökte vi Myrorna där Matte köpte böcker och jag lite saker till köket. Matte fortsatte in till stan där han skulle träffa en kompis. Själv känner jag för att äta gröt och städa.

Snöre runt halsen.

Som bekant gillar jag accessoarer. Det är sällan ni ser någon äkta vara på mig. Det är fina billiga smycket som finns runt min handled eller min hals. Som jag berättat har rean startat och förutom min skjorta i denim köpte jag även detta halsband från Acne.


Rosa.

Nya vita.

Egentligen är jag inte så förtjust i vita skor.


Fötter som väntar på bussen.


Acne i samarbete med Tretorn.

Jag köpte dessa på Acnes utförsäljning för en väldans billig peng.

Elva veckor.

Nu har jag bott elva veckor i den här staden och fortfarande är jag så lycklig över att få bo här. Det känns som om detta lyckorus aldrig vill försvinna. Om en stund skall jag ta helg. Påvägen hem skall jag gå in i affärer och se om jag hittar drömskjortan på rea (den stora rean börjar i dag).

Just nu på redaktionen.

En sak till som gör att jag trivs.


Det var ett tag sedan.

Härligt med fredag.

God morgon. Fantastiskt med fredag. Det skall bli skönt med helg utan något speciellt program. Här i stan har reorna börjat så man borde väl gå och se vad som erbjuds. I dag är jag ensam här på moderedaktionen. Min chef  (som numer bloggar på tv4) är i en studio hela dagen. Som vanligt har jag mycket att göra. Ibland räcker inte tiden till.

En utförsäljning. Igen.

Efter jobbet mötte jag upp Matte vid Östermalmstorg. Vi gick till Fifth Avenue Shoe Repairs utförsäljning. Jag fann väldigt fina plagg, men tre hundra kronor för ett linne är på tok för mycket. Speciellt när det är utförsäljning. När vi promenerade med varsin glass i handen mötte vi skådespelaren Michael Nyqvist. Kändes lite konstigt sådär eftersom vi just nu läser böckerna som blivit film där han har en av huvudrollerna. Nu skall vi passa på att fånga solen. Den har vi inte sett mycket av de senaste dagarna så en promenad blir bra.

Deppigt.

Matte köpte  Guitar Hero och när vi skulle provspela fungerade det inte. Vår TV är för gammal. Efter lite svordomar kollade Matte sitt konto och nu blir det tydligen en ny TV. Jag som hela tiden har sagt att jag inte bidrar till någon ny före vår gamla går sönder. Jag håller fast vid det.

Jag är tillbaka.

Denna veckas dagar har gått så otroligt snabbt. Torsdag idag och helgen är snart här. Min familj åker till Finland idag och det är lika bra för jag mycket att göra. Känns som om dessa två dagar inte riktigt kommer att räcka till.

Onsdag.

Min lediga dag har flytit på. Började med ansiktsbehandling på Privatskolan vid Stureplan. Så underbart skönt.

Fint.

Jag har inte tid för blogg nu. Min mor och min syster Sarah är på besök och vi gör diverse roliga saker tillsammans. I morgon skall vi på skönhetsbehandling och sedan får de följa med till redaktionen. Jag är nämligen ledig hela dagen. Min första lediga dag.

Det är mycket nu.

Jag sitter på redaktionen och jobbar för fullt. Det är mycket som händer den här veckan. I morgon skall jag och hela redaktionen stå i Kungsträdgården. Läs mer här. Jag skall skriva bildtexter, leta efter bilder till kommande modejobb och städa skrivbord och moderum.

Kvällen.

Vi avslutade gårdagen med att pilka upp hundra strömmingar. Det här vad jag såg när jag gick från bryggan till stugan.


Klockan är faktiskt 22.25.

Vi hade besök nu på kvällskvisten. Linda och hennes sambo kom hit en sväng för att kolla in vårt nya hem. Jag tycker att det är roligt med besök och speciellt sådana människor som man inte ser så ofta. Nu skall jag avrunda den här junikvällen med att bläddra i någon tidning. Det skall bli underbart att få åka till jobbet i morgon.

Hemma med kort hår.

Kom precis innanför dörren och skall snart äta bulgursallad och kyckling till middag. Det är så roligt att vara borta, men ack vad skönt att komma hem. Ja, håret är kort. Riktigt kort. Men jag tror att jag är nöjd trots allt.

I morgon sjätte juni.

Jag firar den svenska nationaldagen med att åka till Åland. Jag skall umgås med familj och släkt. Jag är något nervös inför frisörbesöket på söndag. Det är väl på tiden att jag börjar fatta att långt inte är något för mig och mitt tunna hår. Jag får fortsätta drömma.

Från i går.

Jag är som bekant väldigt dålig på att knäppa bilder. Vilken tur att Nöjes-Carin gjorde det under gårdagens Bonnier Tidskrifters mingelkväll.

Jag är där jag vill vara.

Om en vecka finns VeckoRevyn nummer tretton i butik. Köp den. Då ser ni ett bekant ansikte.


Hon längst ner. Andra från höger.

En sväng på redaktionen.

Det blev inte sent i går, men ändå har jag så fruktansvärt ont i mina ögon. Kan säkert bero på att jag har använt kontaktlinser en hel vecka. Inte bra alls. Nu skall jag packa ihop alla grejer och beställa en taxi. Vi plåtar mode hela dagen i dag.

Fest.

Festkläderna är på och sminket är på plats. Snart kommer taxin som tar oss till Historiska Museet. Jag tror att det blir en rolig kväll bland all Bonnierpersonal.

Roliga tider.

Det är mycket som händer just nu. Tidigt på lördagmorgon åker jag till Åland. Jag skall få vara på stugan och ta det lugnt tillsammans med familj och släkt. På söndag är det dags att få en ny frisyr och efter det åker jag och en del av familjen tillbaka till Stockholm för att umgås. Jag har tagit ut en semesterdag för att få ha en hel dag tillsammans med min äldre syster och min mor. Härliga dagar jag har framför mig. Först måste jag jobba. Ikväll är det mingelfest i Historiska Museet. Det känns också väldigt roligt.

Nyhet.

När jag kom hem från jobbet fanns en splitterny mobiltelefon på köksbordet. Matte hade köpt en svart Sony Ericsson till mig och jag är glad. Dock är det lite svårt att göra slut med den gamla.


Ni ser väl att det är dags för ett nytt hår.

Just nu.

Det är onsdag vilket betyder att massage-tjejen är här. Underbart skönt att bli knådad en liten stund. Just nu håller jag på och stökar i moderummet. Plockar upp en massa höstkläder och vilket leder till att jag bara längtar efter höst och stickat. Om en halvtimme kommer en modell på besök. Vi skall använda oss av henne i modeplåtningen på fredag och nu kommer hon hit för att testa lite kläder.

Ibland händer det.

Jag som hade planerat att hinna till utförsäljningen innan jobbet. Satt trettiofem minuter i tunnelbanan som vägrade röra på sig. Så himla irriterande. Jag får väl besöka stället på lunchen. Nu blir det möte och sedan till en butik och hämta klänningar.

Så nöjd.

När jag kom innanför dörren möttes jag av en glad Matte. Jag så innerligt tacksam över att vi är två. När jag är trött och orkeslös är han glad och full av energi.

Jag blir så deppig.

Nu som då får jag mejl i min inbox som berättar om diverse utförsäljningar. I dag har jag fått stycken och jag blir deprimerad. Jag får väl satsa på dom bästa så i morgon tänker jag faktiskt gå och se om det finns något fynd. Det är nämligen Acne som säljer ut för billiga priser.

Det är på gång.

På söndag händer det. Jag åker till min favoritsalong som finns på Åland och får den äckliga utväxten färgad OCH håret klippt. Jag skall göra en radikal förändring och det känns bra. Även för Matte som har tröttnat på min "råttsvans". Jag har kollat på lite frisyrer och har två alternativ. Antingen en väldigt kantig bob/page eller en rund och mjuk pottfrisyr. 

Stressigt.

Det är lite småregnigt väder idag. Precis lagom en sån dag då jag måste sitta inne och jobba. Det är mycket just nu.

Summa summarum.

Ja, mötet gick väldigt bra. Det som är det bästa med mitt jobb är att jag har en fantastisk chef som låter mig göra spännande saker. Jag trivs med henne och hon trivs med mig. Det är rätt mycket på gång just nu, men det är bara roligt. Jag får mer ansvar hela tiden. Jag är så innerligt glad och tacksam över att få ha världens bästa jobb.

Första juni.

Nu har jag jobbat lite mer än två månader som modeassistent på  VeckoRevyn. Det betyder att jag idag har utvecklingssamtal med min chef. Första gången jag får vara med om ett sådant.

RSS 2.0