Äntligen ja.

Kvällen är här och jag är nöjd. Inte för det jag presterat i dag utan mer för att snart får man gå till sängs.
Jag vaknade med huvudvärken som jag somnade med i går så humöret den här dagen orkar jag inte ens fundera över. Efter två värktabletter och en kort promenad är jag väl lite som en människa igen.
I dag gjorde jag något jag inte brukar vilja göra. Jag klippte min sambo Matte. Han har hotat med att ta till rakmaskinen om vi inte gör något och hans frisyr och i morse när han till och med var beredd att skolka för att få håret klippt förstod jag allvaret. Jag är ovan att hela hans "surffrisyr" är borta, nu är det istället mer rockabilly stuk på det hela. Hoppas att luggen växer snabbt så att man verkligen kan kalla det rockabilly.

I morgon får jag äntligen gå och jobba lite. Som jag har väntat.

Mot bättre tider.

I söndags när min väninna var här och bakade pizza med oss berättade hon den strålande nyheten att det fanns ett eller två plagg här i Vasa som är från H&M Trend. Jag har aldrig stött på detta, så jag tänker nu att de måste ju ha kommit fel.
Trevligt är det ju, för Vasa-folket.

Kvällsslapp.

Jag är ledig i morgon också. Tänkte försöka vara mer produktiv än vad jag varit i dag.
I morgon är det också lönedag. Ingen fet lön blir det den här månaden, men tror jag kommer att klara mig på den till den 23 i alla fall och det är ju bra, för New York-kontot vill jag inte röra. Kan inte fatta att jag snart åker.

Nu måste jag färga ögonbrynen, duscha och försöka bota huvudvärken som ständigt finns i mitt huvud.

Jag blir så trött.

På. Mig. Själv.

När klockan slog fyra och sambon kom hem från skolan hade jag inte gjort någonting. Det enda var typ dammsugit nedre våningen, skrivit en sida text till uppgiften och gjort en jävla stor makaronlåda. Känner mig supertrött i dag och hängig. Tänkte gå en promenad i det vackra vädret bara Matte är klar med sina läxor. Jag nästan önskar att jag skulle ha någon läxa att göra, som jag skulle kunna göra. Det är så himla tråkigt att bara vara.

Känns bra med måndag.

Måndag och ingen måndagsångest har jag. Jag har en bra början på min sista skoluppgift och tänkte göra så mycket som möjligt. På torsdag är det dags att träffa modellen för nästsista gången. Slutet är väldigt nära.
Förutom skoluppgift är arbetsansökningar dagens program. Hör och häpna, min CV är klar. Men dessa ansökningar. Detta måste jag få gjort så att jag kan sända in dem i början av oktober.


En bra söndag.

I dag är det verkligen storm ute. Ganska snopet eftersom jag vaknade av en bländande sol som sken in genom fönstret. Vi har på flit valt att inte ha någon gardin i vår lilla fönsterlucka. Det är ganska mysigt att ligga i sängen och se himlen.


En glimt av fönstret.


En bra söndagskänsla har jag också. Inte såndär jobbig äckel-söndag. Har inte gjort mycket i dag, men mer blir det ikväll när en väninna kommer på besök. Pizzabakning. Gott.

Inte riktigt

Det var en sak i dagens artikel som jag inte riktigt kunde hålla med om. Det står "spetsjumper". För mig är det en blus.
En vacker spetsblus som jag inte kunde lämna kvar i affären. Jag bara måste köpa den. Så är det ibland, vissa plagg är för vackra för att hänga kvar. De måste få finnas på människor och på det sättet få synas.


Marlene dress by
MONKI.


En blåsig lördag.

Vilket höstväder det är i Vasa i dag. Det blåser och är kallt.
Jag har satt mig vid köksbordet med en kopp te och datorn. Äter de sista Polly-godisarna från i går medan jag försöker få en skoluppgift gjord. Jag hoppas i alla fall på att jag skall få en början för detta skall vara gjort och skrivet innan jag åker til New York om sisådär 24 dagar. Det känns ganska bra att ha en resa framför sig. Då orkar man och allt känns mycket mycket lättare.
En kund påminde mig att jag fanns med i Vasabladet i dag. Läs hos Linda så får ni se lite mer.
Nu skall jag fortsätta för om en och en halvtimma är sambon hemma och då förväntar han sig att det finns middag på köksbordet. Vi får se.

Pudel.

Är hemma efter en lagom arbetsdag. Det blir alltid en överraskning när man skall betjäna kunder på engelska och speciellt när man endast använder finska i salongen. Som en gång när jag vid yngre ålder var sommarjobbare i en salong och en man kom in och frågade på engelska om vi hade tid för en klippning. "Int´ today" svarade jag med ett leende på läpparna. Satan vad pinsamt det var. Men mannen förstod och vände i dörren. Nästan samma hände i dag, när jag stod i mina tankar och försökte vara duktig.
Förutom att ha klippt en engelsk herre har jag även permanentat. Pudellockar blev det och kunden var nöjd.

Nu skall jag och sambon gå ut på en höstig promenad. Det är mörkt, men luften känns fräsch. Senare är det dags för film och Polly-godis. Ack så skönt att helgen är här.

Helg helg heeelg

Kan inte förstå att det redan har gått en vecka. Längtar tillbaka.

Jag var så trött när klockan ringde. Det är sällan jag inte klarar av att stiga upp i rätt tid, men så var det tyvärr i dag. Det är fredag och helgen får snart börja. Har mycket jobb och skoluppgifter på schemat. Tänkte även försöka hinna med långa promenader och pizzabakning.
Nu skall jag bädda vår säng och duscha. Innan jobbet klockan 13.00 skall jag försöka koka mannagrynsgröt. Det är ju så gott.

Äntligen min.

Det kändes nästan som vår i luften när jag promenerade den korta vägen till jobbet. Vi får hoppas att solen stannar.
När jag kom hem låg denna hypade klocka på köksbordet.






Som jag har väntat.



Förutom det hade en snäll kvinna från VeckoRevyn skickat det fjärde numret av "Summer Collection". De säljs inte i Finland så i dessa situationer är det tur att ha sina kontakter kvar.

En tv-kväll med mig själv.

Medan sambon är ute på festligheter har jag umgåtts med mig själv. Jag har strechat på gymmet, lagat en improviserad fruktplanka och glott på kvällens avsnitt av Idol. Just nu är det tv4 stora satsning "Oskyldigt dömt" som går på tv:n och pinsamt nog måste jag erkänna att jag avskyr att se spännande program ensam. Löjligt.
.

Språkbarnet jag.

I går fick jag en kvinna att tro att jag jobbar i cykelaffären som finns i källaren i vårt hus. Mitt självförtroende i det finska språket gick i botten. Annat var det i dag när en ny granne bad mig att förklara tvättmaskinen och hur man bokar tvättid. Allt det på finska och nu är självförtroendet uppe i samma höjd med det gulröda trädets topp som vi har på gården. Detta lagom till morgondagens jobbtur i den finskspråkiga salongen.
Det behövs så lite.

Blank sko.

Intervjun gick väl bra. Resultatet ses i lördagens Vasablad.

Dagen till ära använde jag mina nya lackboots. Köpte dessa i Stockholm trots väninnors och sambos åsikt. En skön kontrast till mcbootsen som just nu är nummer ett i min bok.


Lack från dinsko.

I morgon är det dags för jobb. Var i dag en sväng förbi mitt "drömjobb" och hon sade med ett leende "vi får hoppas att jag snart hör av mig". Det hoppas jag verkligen också. Nu skall jag skriva klart en ansökan och min CV. Det var verkligen lättare än vad jag trodde.

Det är onsdag.

Att vakna när klockan ringer och att då känna sig utvilad är verkligen skönt.
I dag skall jag fortsätta med det jag gjorde i går, skriva klart en CV. Det var mycket lättare än vad jag trodde och jag känner mig verkligen nöjd med den. Bra så. Jag skall sedan fortsätta med att börja på det sista skolarbetet någonsin. Underbart.
Vid 12.00 skall jag möte upp Linda. Det var något med någon intervju.
Eftermiddagen går till att klippa hår samt en höstpromenad. Det är vackert höstväder här i dag.

Kängorna

De flesta modebloggare har bloggat om dessa kängor från Minimarket.
Jag kan hålla med. De är riktigt snygga.

från Minimarket.

När jag var i Stockholm sprang jag in i varje "Wedins" bara för att få se på deras variant. Där var de och riktigt snygga de med. Jag köpte dem inte och just nu ångrar jag mig.


från Wedins som nu är Eurosko.

Kvällslektyr

Jag väntar till kvällen då jag skall lägga mig i soffan och bläddra i detta.



Coldplay i Globen.

Det var den bästa konserten jag någonsin varit på. Stämningen, publiken och Chris Martin.
Bilderna får tala för sig själva.


En glad HannaH utanför Globen.



Några av de som vill höra Coldplay.



Förväntansfull.



Chris Martin.



Han sitter vid sitt piano och spelar Clocks.



Viva La Vida.



Yellow.


Med en darrig hand och dåligt ljus är det inte lätt att ta bra bilder med min blåa Olympus. Jag ber om ursäkt.



Kort om konserten.

Är fortfarande i Stockholm. Tidigt i morgonbitti ger vi oss av. Tråkigt, men kommer snart tillbaka.
Som vi anade var Coldplay fantastiskt. Berättar mer när jag kommer hem, men kan fatta mig kort. Gåshud är ordet som beskriver konserten och Chris Martin. Att han får hela Globen att sjunga med i "Fix You" är en upplevelse. Det kan jag lova er.

Den lyckligaste.

Om ungefär två timmar skall vi sitta på tåget till Åbo. Jag är laddad till tusen och min packning är så gott som klar. Förstår bara inte var min mintgröna jacka är. Skulle ha varit trevligt att ta med den.
I morgon är det dags för COLDPLAY i Globen. Första konserten är i dag, men jag tror morgondagen kommer att bli mycket mycket bättre.


Ton i ton.

Det är riktigt snyggt att ha en sko och en strumpa (varför inte strumpbyxa) i samma färg, och plommonlila är ju riktigt rätt färg för den här årstiden.
Så här tänker jag gå i dag, i ett par billiga H&Mskor.


Sko och strumpa i matchande färg.


Att promenera runt i New York i ett par röda Converse skulle vara fint. Och i skorna, röda strumpor.

Lite småpinsamt.

Det var andra gången jag varit med om att skolare inte kan uttala eller att de tror sig veta vad kändisar heter.
Första gången sades det "Acne" om henne, i kväll blev hon kallad "Ageta". Jag log när jag förstod vems hår de försöker förklara. Den de menar är den stora och kända modellen som syns i alla modetidningar, Agyness Deyn. Så valde hon själv att heta, hennes födelsenamn var Laura Hollins.
Jag gillar hennes nya frisyr.

foto: VR.com

Detta lärde jag mig.

Som vanligt gjorde frilansarna för SEBASTIAN mig nöjd. De är verkligen duktiga och man får så mycket idéer. Här kommer mina favoriter.

         
Kräppat hår är snyggare än någonsin. Småkrusigt skall det
vara. Dock inte hela.



Denna frisyr skulle
jag kunna ha när
jag går på fest.



Den rockiga stilen
finns fortfarande.

Första kursen för hösten.

Efter en lugn morgon skall jag snart bege mig till jobbet. Ikväll är det äntligen dags att få gå på höstens första kurs som ordnas av Sebastian. Skall bli kul för det känns ibland som om man klipper samma frisyrer och färgar samma nyanser alldeles för ofta. Dessutom är Sebastian-kurserna en stor favorit.

Två av favoriterna

Dessa två hoppas jag att jag hinner träffa när jag är i Stockholm.
En stressig dag i ett moderum kan bli hur kul som helst.


Två fina människor.

Som plåster på såret.

Fick just en bekräftelse att de skickar nya kontaklinser plus 15 stycken extra. Tack. Nu är nöjd. Bara de kommer innan onsdag.

Vilken otur.

Efter ett par mail fram och tillbaka trodde jag att vi hade det på klart.
Fick i dag ett nytt paket med kontaktlinser och gissa vad. Det var fel styrka på dem också. Fan också.

Ta mig en dag framåt.

Stackars Matte.
Inget vettigt har jag åstadkommit i dag. Tack att den här sega söndagen äntligen är över.
En promenad, en glass och en lasagnemåltid är ungefär programmet. Vi får ju inte heller glömma fem stycken delar av  "sex and the city". Nu måste jag lägga mig i sängen, se några avsnitt till och hoppas att jag vaknar pigg och kry i morgon när klockan ringer. På onsdag får vi äntligen åka härifrån, Stockholm och Coldplay väntar. Jag är nog den som väntar mest.

Trött trött trött

I dag är jag trött. Morgonen och förmiddagen har varit seg och jag bara väntar på att få krypa under täcket.

Festligheterna höll på länge och 03.33 tittade jag för sista gången på klockan.
Det var vid en viss tid på kvällen som allt blev knasigt. Det är inte lätt att spela piano när man är aningen berusad, man skall inte tro att man kan småprata med taxichauffören på finska när man inte kan språket OCH man behöver inte alltid hälsa på folk som man inte känner. Min ena syster berättade en gång att hon en gång hälsat på en människa hon sett i tidningen. I går trodde jag att jag kände kvinnan som jobbar på gymmet där jag vistas. Det var tydligen hur roligt som helst att vi hade samma namn, hennes var dock inte ett palindrom.
När jag tänker på detta (och lite till) blir jag bara så generad. Den enda tröst är väl att jag snart flyttar härifrån.

Söndagar brukar ändå vara rätt slöa och ointressanta. Inget speciellt händer, man orkar inte fixa till sig. Jag skall försöka ta mig ut på en promenad innan sambon sätter igång med middagen.

Jag är inte så bra.

Det där med att prata viktiga saker är inte min grej. Efter flere timmar på jobbet måste jag ju ta tag i saken och försökte först förklara mitt ärende på finska, men övergick snabbt till svenska när jag märkte att det inte fungerade. Enligt min chef stiger lönen varje år. Konstigt, för jag har inte märkt något. Vi får se om det visar sig på nästa lönelapp.

I kväll blir det fest och jag är laddad. Tror jag i alla fall.

Nästan lite rörande i DV.

Om ni öppnar nyaste numret av Damernas Värld och bläddrar till sid någonting-på-sextio så ser ni en massa backstagebilder från Guldknappengalan. Där finns en bild på stylisten Jonas Hallberg och bakom honom står en väldigt liten jag. Man ser mig knappt, men jag finns där. Man ser mitt hår och mina ögon. Titta noga.

Viktiga saker.

I morgon är det en spännande dag. Jag skall för första gången i mitt liv snacka löneförhöjning med en chef. Jag tänker själv ta upp ärendet och förklara för denne att jag är värd mer i timlön för att:

1. Jag börjar mitt andra år på salongen i fråga.
2. Jag har fått bättre lön på ställen där jag endast varit vikarie.

Hoppas dessa orsaker får min chef att förstå. Om detta går i hamn kan jag till och med tänka mig att jobba kvar enda fram till jul.

fredagsplaner och något nytt.

Vad underbart att det är fredag och solen lyser igen. Skall om en timma möta upp Malin för att äta en god lunch på restaurang. Såndär fredagslyx som man kan unna sig.
Borde gå till banken för att söka om Mastercard (ja, jag är snart 22 år och har klarat mig utan kreditkort) och växla pengar. Lite dollar och lite kronor.

En solig dag som denna tänker jag även passa på att inviga min nya blus från Minimarket. Köpt på sommarens rea för endast femton euro. Så lös och så fin. Mitt nya halsband kommer att passa bra.


Från Minimarket.

Haha.

Kvinnan som tog betalt sade att hon hade tänkt på mig när hon såg detta halsband.
Det passar mig perfekt.


Glasögonorm.



Förbannade kontaktlinser.

Jag beställer alltid mina kontaktlinser från nätet. Billigare och så mycket lättare att få dem direkt i postlådan.
I går när jag öppnade förpackningen visade sig att jag fått fel styrka till mitt vänsteröga. Satan också. Egentligen tror jag inte att det är så farligt om jag skulle använda dem för det skiljer endast -0.25 från min styrka. Har inte tid att vänta på en ny förpackning för om exakt vecka är jag i Stockholm och behöver dem tills dess. Eller så är jag väl glasögonorm hela veckan.
När jag ringde till min optiker fick jag inte något vettigt svar hon sade bara på en finsk brytning "Jag inte vet om du kan ha dem. Tyvärr". Tänkte be henne ge luren till någon som fattar vad jag säger men innan jag hunnit öppna munnen hade hon lagt på.
Sånahär dagar skulle det vara så fint att bo i en helt svensk stad.

Lagom onsdagskväll.

Skall just fixa mig klar för teaterbesöket i kväll. Skall bli riktigt kul att få gå på en förhandsvisning och Matte berättade att det även kommer att vara musik med. Sådant gillar jag.
Det enda negativa med den här onsdagskvällen är väl att vi missar den första halvtimmen av IDOL. Det var ju mindre roligt.
Nu skall jag locka till mitt hår, pudra näsan och sedan ge mig av.

Klocka runt halsen

Är något jag skulle vilja ha. Jag och en väninna sprang över en som fanns hos Glitter, men vet ändå inte om den är perfekt. Det är inte så många affärer som säljer dessa. Kanske man borde vänta och se vad New York har att erbjuda. Marc Jacobs har ju en massa olika modeller, vem har kunnat missa dem.


Denna var ju väldigt intressant.



Snyggt med gitarr.


Just nu känns det som om jag vill ha en hederlig, rund klocka som skall vara i silver. En lång kedja kräver jag också.

Tack och god natt.

Jag är trött. Behandlingarna som jag gorde på en modell gick ju bra. Som vanligt. Förstår ibland inte varför jag måste bevisa något som jag redan kan. Morgonens pilates-timme gjorde också sitt. Jag har ont i hela kroppen. Skall försöka hålla mig vaken i en timma till.
Ser fram emot morgondagen för den är så gott som tom på program. Endast teater på kvällen. Som jag berättat jobbar min Matte på teatern här i staden. Han vaktar dörrar, tar emot jackor i garderoben och säljer programblad. Fördelen med detta jobb är att man får gå på teater ofta. Man får till och med ta med en kompis.

En gåva.

Denna t-shirt fick jag av ägarinnan till butiken jag hjälpte i går. Väldigt skön i materialet.


Från Urban a*

Överraskad.

Jag är väldigt förvånad över att jag kan så mycket om make-up och hudvård.
Föreläsningen gick bättre än förväntat och mina kunder (sju stycken damer i ålder trettio plus) var mer än nöjda. Jag också för den delen. Kvällen blev längre än förväntat men så är det väl när man har roligt.
Nu skall jag lägga mig för i morgon är det en till dag med behandlingar som jag skall ge. Ansiktsbehandling, pedikyr, manikyr och färganalys skall min modell få. Jag börjar bli på slutrakan av min utbildning -detta är ett prov på allt jag lärt mig. Intressant.
God natt på er.

Måndag med stylingkväll.

Hade en lång att göra-lista i dag och jag har kunnat bocka av över hälften.
Förutom viktiga saker har jag hunnit med att kokat i hop en kycklingrätt med curry och kokosmjölk. Första gången i mitt liv som jag använt mig av mjölken och är glad att det blev så gott som receptet lovade.
I kväll skall jag hjälpa en butikschef med att ställa i ordning en "stylingkväll" i en affär. Min uppgift är att föreläsa kort om make-up. Skall bli intressant för det sker alldeles för sällan, ofta är ju håret min grej.

Ett klädbytar-fynd.

För snart ett år sedan var jag med om en så kallad klädbytarkväll. Denna bytte jag till mig och det är först nu jag verkligen börjat använda den. Höstens t-shirt med läder och nitar.
En klasskompis sade att det inte är så bra att ha en hästsko som är upp och ned. Skall man tro på sådant?


Höstens t-shirt från Moschino i
100% bomull.

Slapp i kropp och själ.

En solig söndag har det varit i min stad. Blå himmel också så vi passade på att ta en lång promenad runt viken tillsammans med Annika. Kändes nästan som om det var sommarvärme i luften.

I dag har jag varit trött. Jag var inte till baren i går trots att det var planen. Stod och köade i mer än en halvtimme, men beslöt ändå att gå hem. Vilket var förnuftigt. Tydligen kan man ha kul i en kö.
I morgon har jag mycket på gång. Måste cykla ut till skolan för att lämna in och hämta ut en del viktiga papper.
Nu säger jag tack och god natt. Jag hoppas på att få en lång natt med mycket sömn, trött som jag är.
Till julklapp önskar jag mig en tunn, gammaldags nattskjorta. I någon ljus färg.

Besvärligt.

Beslutsångest. Jag avskyr det.
Jag borde söka hjälp för det för jag anser att det inte är lätt för någon om en människa har problem att välja. Det är väl inte helt normalt heller att alltid stå och väga det positiva och det negativa. Att så gott som alltid välja samma middag från menyn för att det är "ett säkert kort" eller för att kompisen mitt emot väljer just det.
Beslutsångesten förekommer inte när det gäller kläder. Då minsann får det kosta vad det vill. Men när jag har möjligthet att slippa förbi en tjugometers kö känns det som om det är världens största beslut jag måste ta.

Jihde & Jag

Så här lagom till IDOL-starten tänkte jag bjuda på en bild från förra året när jag gick omkring med VeckoRevyn-tidningar. Min replik var "Hej, jag kommer från VeckoRevyn och jag undrar om det är okej om vi tar en bild på dig, mig och tidningen? Detta kommer eventuellt att publiceras i tidningen senare."


En Peter Jihde som inte ville hålla i tidningen.

Höstens hets -svart spets.

Förra hösten var det lacktights. I år är det spets. På catwalken var det Prada som nästan överdrev med all sin spets.

Den här vackra spetsblusen köpte jag för 180 kronor. Prisvärd tycker jag.
En kjol till så har man kvällen räddad.

Spets så det  förslår.

Finaste grå.


När jag åker till New York tänker jag bland annat packa med den här klänningen. Så tunn. Så skön och utmärkt att använda i höst med ett par strupmbyxor till. Eftersom tyget är i tunnaste lagret brukar jag ha ett långt linne under. Passar även med ett skärp i midjan. Med stjärnor såklart.


Var har jag månne köpt denna?

Inte nu igen.

Så irriterande. Somnade på soffan med kontaktlinser och nu är mina ögon så trötta och känns så torra. Hatar verkligen när det blir så här. Att jag inte lär mig.
Shoppingen på stan blev inte mycket. Några nya och behövliga t-shirts samt strumpor i plommonlila. Plommonlila är den nya färgen för mig och jag skulle gärna ha en kappa, skor eller en tröja i den färgen. Men ett par strumpor i öppna skor blir väl snyggt.

Helgen kan börja

I dag är det fredag. Inga speciella helgplaner. Tänkte faktiskt ta tag i saker och försöka skriva lite på examensarbetet. Det känns faktiskt som om inspirationen börjar komma och då är det väl bara att sätta i gång. Det har inte gått så bra de senaste veckorna. Nästa vecka har jag handledning så måste ju då i alla fall visa att gjort någonting under sommaren. Får se vad mina handledare säger när jag berättar om mina planer.

Nu skall jag platta håret och sedan gå ut på stan en sväng. Måste passa på nu medan solen lyser.

rätt tryck

När jag såg intervjun med Robyn i somras blev jag inte förvånad när hon hade linnet med texten Who´s that girl. Det liksom passade henne som handen i handsken.
Försökte själv fynda linnet på rean men lyckades tyvärr inte. Nu såg jag att det dessutom finns en klänning med samma text. Men halterneck och jag, vi passar liksom inte ihop.


Klänning från Burfitt.

Spanar efter nya jobb.

Den här hösten har jag tänkt skaffa mig ett nytt jobb. Plan B är att jobba som frisör på TRENDY där jag jobbat sedan 2006 men jag vill helst ha ett nytt jobb i en annan bransch. Har i dag lämnat in ansökningar till två ställen där jag kan tänka mig att jobba och båda två verkade positiva. Hoppas på att de skall ringa mig så fort som möjligt.
I februari blir ett drömjobb ledigt i Stockholm, vilket jag också tänker söka. Måste först försöka skriva mitt CV och jag minns inte hur man gör. Har någon tips tar jag tacksamt emot dem.

Kry

Vaknade åtta i morse och var pigg och kry. Äntligen har huvudvärken som jag haft i tre dagar försvunnit. Man tycker ju att den borde göra det efter tre piller per dag. Jag har mer energi än vad jag hade i går och klarar av att göra mina ärenden. Underbart.
Nu skall jag bädda sängen, äta en god frukost och sedan skall jag gå till city. Det är faktiskt sol i dag.

I hopp om en bättre dag.

Huvudvärken försvann lagom till IDOL som började i kväll. Nu ligger jag åter i sängen, här jag varit de flesta av den här dagens timmar. Jag hoppas på att vara mer vid liv i morgon så att jag får göra viktiga saker. Har ganska mycket på gång och jag håller tummarna.
Det slog mig i dag att det var för exakt ett år sedan jag, nervös och förväntansfull åkte till Stockholm för att börja min praktik på VeckoRevyn. Och det var den här dagen för ett år sedan jag fick veta att min gudson Hugo skulle komma i april. Lustigt hur allt går så snabbt.

Just nu från sängen.

Vaknade i morse av världens migrän. Jag som typ aldrig har migrän. Var tvungen att ställa in allt program, har legat i sängen hela dagen och det känns väl lite bättre. Men huvudvärken har inte gett med sig trots två värktabletter.

Konstigt nog blev jag pigg i går så jag och en väninna drog till baren där alla var. Köade nästan två timmar. Jag som aldrig har köat så länge förut började lite tappa nerverna när vi äntligen kom fram till dörren.
Väl inne kändes det som om vi var i en bastu. Hett och många bekanta ansikten. Vid tolv gick jag den korta vägen hemåt. Min sambo satt vid köksbordet och jag ville koka tevatten i vår nya vattenkokare.


Del tre av den röda serien.

Nu skall jag fortsätta med att vila huvudet.

förkyld igen.

Förkylningen jag hade i somras var bara löjlig när man jämför hur jag mår i dag. Huvudet värker. Försökte hänga en stund på stan för att glömma, men det slutade att jag låg i soffan med min vetekudde på axlarna och en värktablett i blodet.
Jag som hade tänkt klä mig fint, dricka en cider och besöka baren. Just nu känns några delar "sex and the city", halstabletter och vitaminrik dryck mer lockande. Tyvärr.

från Zara.

Det är sällan Zara gör mig besviken. Kläderna, skorna och speciellt väskorna fastnar jag alltid för. Grått och svart är färgerna som betyder höst. Snyggt är det att ha denna till en mer färgrik klänning.


En clutch i skinnimitation.

Äntligen är jag i mitt hem.

En märklig känsla var det att gå genom staden till vårt gula hus. Här har jag inte varit sedan majmånad. Lite nytt i stan.
Det var som att komma till ett hotell när vi stegade in genom dörren. På köksbordet stod en flaska rödvin, en fazers blå choklad och en påse med lakrits. Tjejen som bott här i sommar har verkligen skött sig och ljuvligt var det när vi kände att det doftade rent. Tack snälla du.
Har storhandlat och lagat en kalasmåltid med svampsås, klyftpotatis och filé. Inspiration har vi fått i sommar och bra är väl det. För detta är den sista hösten i denna stad. Om mindre än ett år bor vi i en annan stad. Det väntar jag på.

Nu skall jag ta tag i disken medan vi lyssnar på Coldplay. Har redan börjat ladda för konserten som är om två veckor.

RSS 2.0