Jag har besökt BOKREAN på adlibris.com


jag har shoppat på bokrean!
fem böcker blev det.

1. Rudberg Denise, Väninnan

2. Rudberg Denise, Jenny S (den borde min väninna Jenny S läsa)

3. Haag Martina,  Underbar och älskad av alla

4. Haag Martina, Hemma hos Martina

5. Hamberg Emma, Linas kvällsbok 1 & 2


Har ni några tips på fler bra böcker?



Den här tisdagen har börjat bra. Lunchade med väninnan (åt en bakad potatis med skagenröra). Besökte även lopptorget och fann ett par grymt snygga stövlar. De var svarta och hade en väldigt snygg klack. Jag försökte med allt våld få in min lilla fot i skon, utan att lyckas. Okej, jag fick in foten, men det kändes inte så skönt. Visserligen var stövlarna nästan oanvända, så det kan finnas en chans att det töjer ut sig. Tyvärr, tyvärr vågade jag inte chansa och lät de 2€ skorna bli kvar i affären. Typiskt!
Om några timmar blir det gymmet med min lunch-väninna. Härligt, säger jag!








Hemma hos mamma.


nu har jag kommit ner till den sydligare staden. är hemma hos min mamma, och varit snart ett dygn. tänk, att man redan nu börjar längta upp till egna hemmet. suck!

denhär veckan som då kallas sportlov, tänker jag inte lyfta ett finger. jag tänker chilla och bara slappa. det enda som står på min veckolista är att köpa en ny reseväska (påväg hit märkte jag att min är alldeles för liten) och träffa vänner. kanske gå på bio, the holiday (för jude law är ju så snygg).

nu, fixa mig klart till lunchen med väninnan.

en snabbis!


visst hinner jag blogga fast jag har det rätt stressigt just nu. om två timmar går tåget och jag har inte ens packat ännu. trist, när man inte känner sig motiverad.

denhär veckan tänker jag bara göra det jag vill. kanske besöka Helsingfors, gärna en snowboardbacke, träffa alla snälla vänner och känna mig älskad av min familj och mormor&morfar. kan blir riktigt kul.

nu ska jag dra mig mot min reseväska. vilken tröja ska jag ta med? shit, jag är dålig på sånthär!

dagens önskeplagg.

efter fem timmar hos lotta har jag äntligen landat. nästan.
kastat i mig halvfärdig wok, urk... måste nu vika tvätt, diska och dammsuga (får besök ikväll).

såklart hinner man önska mellan stressen. dethär är dagens

Dagens önskan.

en snygg kjol som jag gärna skulle ha. men såklart inte med dedär skorna. denhär kostar 49euro. kanske man borde sy?

kjolen finns på http://www.asos.com

Hot, Hot, Hot!

Hot, Hot, Hot!
(svt.se)

jag säger det igen. andreas johnson är en av de hottaste på denna jord. jag var först lite tveksam till hans outfit, men nog är den mannen stilig. där måste jag faktiskt erkänna, jag tittade mest på hans utseende.

denna söndag har jag endast lite saker att göra. två tjejer skall få sina hår fixade. det ska bli rätt kul, för tror nog att det är lite förändring på gång. härligt!
sedan är det gymmet med tjejligan som gäller. gymma, bada bastu, sola solarium som sedan avslutas med en film och fruktsallad hos mig. Packning står också på listan, för att jag kommer att åka ner till sydligare grader imorgon. min sambo åkte redan idag.

nåjja, nu capuccino och en ost-sallad-tomat-råg smörgås.

nyaste skorna

nyaste skorna
här ser ni dom.. min härliga, underbara nya Vans från zoovillage.com
.

Svammel innan melodifestivalen.



här sitter jag nu och väntar på att melodifestivalen skall börja. själv är jag alltid intresserad av artisternas kläder, skor, hår och såklart deras make-up. för det mesta blir jag besviken. dom är faktiskt inte så snygga, byt stylist säger jag.

idag är det alltså lördag. lördag är för mig shoppingdag. det är tillåtet att shoppa och man kan iaf. låssas att man har råd. det gjorde jag. köpte ett vackert halsband i silver med en rockig stjärna som berlock. passar till allt!
såklart hittade jag tre par skor. ett par übertrevliga vansliknande sneakers, ett par svarta, vagabond som var gjorda av läder och påminde lite om ett par mockasiner (VILL HA!) och sedan ett par snygga ballerinas på Bianco. suck, att man inte kan vara rik som ett troll.
dethär påminner mig ju dessutom om att jag har nyligen köpt ett par skor. Mina nya Vans damp ner i brevlådan i tisdags. jag gillar dom. jag tänker inte skicka tillbaka dom.

SaturDay & my new blogg.

här har ni mej!

en ny, fräsch och cool bloggare.
denhär gången tänker jag vara en aktiv skrivare. jag lovar.

vi hörs!

over and out.

RSS 2.0