Jag är hemma.

En konstig känsla jag har just nu. Att jag liksom bor i Stockholm. Om en stund skall jag åka till stan och göra diverse ärenden. På eftermiddagen åker jag till lägenheten. Jag är spänd. Hoppas den ser ut så som jag har tänkt mig.

Hej då Rådhusgatan.

Konstig känsla det här att lämna en lägenhet man bott i hela sin studietid. Nästan fyra år. Här är minnesbilder från 2006.


Hallen.


Kök.


Den röda soffan som snart blir vit.


Sängen.


Loftet.


Jag kan konstatera att jag har fått bo väldigt fint under mina studieår.

Jag har ett problem.

När jag märker hur himla mycket kläder och grejer jag bör få med mig blir jag lite nervös. Min packning är inte lätt och jag vet att jag redan nu har övervikt. Tjugo kilo bagage räcker inte när man flyttar. Undrar har noggranna de är här på Vasa flygfält.

Dagen är kommen.

I dag, mina vänner. Om exakt tolv timmar lämnar jag denna stad för att börja ett nytt liv i Stockholm. Hur fantastiskt som helst.

Sjukdomsbloggen.

Nu har min magsjuka gått över, men just nu känns det som om jag har en kniv i huvudet. Migrän är ett faktum. Jag som borde packa, besöka banken, besöka Trendy för sista gången, träffa väninnor och en massa annat. Satan.

Min dag.

Jag har så ont i kroppen efter nästan ett helt dygn i sängen. Det var den här dagen jag borde ha gjort en massa eftersom jag äntligen, äntligen får flytta imorgon. Tyvärr har jag bara haft kraft till att glo på TV, dricka blåbärssoppa och sova.

Skit också.

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Istället för kvalitetstid med vänner har jag legat i sängen och mått illa. Magsjuka. Fördelen med detta är väl att jag har sparat pengar.

Fattiga tider. God natt.

Jag tror jag slutar min fredag här. Lika bra att gå till sängs innan jag märker att jag börjar bli hungrig. Kylskåpet är tomt och jag är så innerligt glad att vi i dagens post fick en kupong värd fem euro. Det betyder att vi kan köpa ost och knäckebröd. Kanske till och med avokado.

Jag lämnar festen när det är som roligast.

Det känns som om hela stan festar till det i dag. Pampas Nationaldag är det och jag valde att avstå från festligheter så som kvällsfest och frukost. Istället har jag hängt med mina festglada väninnor hela dagen och nu när de gick vidare till baren fortsatte jag hemåt. Jag ljuger om jag skulle säga att jag inte känner någon ånger över mitt beslut. Det sorgligaste är väl att jag helt enkelt inte har råd. Min sista helg i Vasa och jag har inte råd med någonting. Jag måste prioritera annat nu, för april kommer att bli en fattig månad. Trots att jag då börjar ett heltidsjobb.

Och ännu mera text.

Det blir väldigt lite bilder i denna blogg just nu. Nästa vecka börjar mitt nya liv. Jag får vara med om mycket trevligare saker än det jag gjort nu -packat mitt nuvarande hem i lådor. Då mina vänner, har jag garanterat något att visa.

Varje dag.

Jag vet inte varför, men jag är så hiskeligt trött på dagarna. I dag vilade jag på soffan med solen i ögonen. Jag lägger mig innan klockan slår elva och jag vaknar halvsju och vill gärna sova vidare. Det är väl nu man borde ha energi, eller hur? 

Riktigt jobbigt.

När jag visade mitt examensarbete för en väninna upptäckte jag tre fel. Felen är absolut inte stora, men det är ändå lite genant. Jag som är så petnoga.

Skönt.

Hela kvällen har jag ägnat mig åt hår. De sista kunderna är fina så nu kan jag på allvar lämna den här staden. Som frisör känner man ett visst ansvar att stamkunder, vänner och familjemedlemmar är snygga i håret. Nu skall jag avrunda den här onsdagen med att se på tv och avnjuta något så nyttigt som smoothie. Det har jag inte gjort på år och dagar känns det som.

Nervös på något sätt.

Det är många som har frågat om jag är nervös för att börja jobba. För det mesta svarar jag nekande eftersom jag känner till stället och de flesta som jobbar där. Nu som då får jag mail av moderedaktören där hon kan skriva var och när jag skall vara på plats den första april. Fick precis veta vad min första dag börjar med. Det pirrar i min mage. Fortfarande nyper jag mig i armen för att se att jag inte drömmer.

Våffeldagen.

Onsdag och våffeldag i dag. Jag förstår inte vart dagarna försvinner. Om en vecka börjar jag jobba som modeassistent. Hur fantastiskt som helst. I dag skall jag packa mina kläder. Nu säger jag hej då till vintern och lägger allt som påminner om vinterkläder i lådor.

Väntar på sommar.

När får jag klä mig i den här klänningen?

Monkigirl.se

Djup suck.

Jag ville tacka min chef för de nästan tre åren vi jobbat tillsammans men en grönväxt. Länge, länge stod jag i blomaffären så att jag skulle hitta den perfekta och förmånligaste blomman.Ville först köpa en orkidé, men hade lagt tio euro som gräns. Efter en halvtimme i affären valde jag ett grönt gräs som kostade sju och femtio. Tänkte mig att det skulle passa perfekt i krukan som jag inte frågade priset på. Tjugo euro blev det och jag är om möjligt ännu fattigare.

Dagen.

Man kan väl kalla det en stressig arbetsdag.Att jobba i åtta timmar utan lunch gör en lite trött, men när jag visste att det var för sista gången kändes det lättare. Under dagens gång har vår lägenhet blivit mer som ett förvaringsutrymme än en lägenhet. Det är en massa lådor och jag tycker synd om Matte som skall bo här i en månad utan möbler.

För sista gången.

Nu skall jag traska iväg till jobbet för sista gången. Jag är glad och ser fram emot min sista arbetsdag. Trevlig måndag.

Trött.

Efter en hel dag med program skall det bli skönt att få lägga sig i soffan. I morgon börjar en ny vecka och jag har mycket att göra. Sista veckan i Finland.

Strålande sol.

Vaknade tidigt av solen. Festen igår var väldigt lyckad och jag fick ett fint halsband. Nu skall jag packa min frisör- och skönhetsgrejer för idag skall jag fixa mina väninnor vackra.

Festen kan börja.

Nu skall jag pudra min näsa och sedan gå med raska steg till partajet.


Tråkig som jag är har jag valt att lyssna till den här under festförberedelserna.

Äsch.

Just idag stör det mig att jag inte har köpt ett par helsvarta Converse.


Dessa från Zoovillage.com

God morgon.

Mycket program denna lördag. Börjar med att jobba fem timmar (det är min näst sista gång) och sedan blir det god middag här hemma. Ikväll är det dags för festligheter, jag är antingen klädd i zebra eller blommigt.

Köp.


Ni som har en Indiska affär i närheten, spring genast dit och köp dessa byxor. Tyvärr finns de inte i min stad.


För en väldigt förmånlig peng.

Helgen.

Fantastiskt med helg. Det är min näst sista helg här i Vasa. Skall fira helgen tillsammans med goda vänner. Middag i kväll, festligheter i morgon och söndag skönhetsdag. Bättre kan det väl inte bli.

Äntligen.

Steg upp tidigt för att hinna med morgongymnastik innan jag skulle finnas i frisörstolen. Min kollega har färgat mitt hår och jag är nöjd. En kallare nyans och den äckliga utväxten jag hade är borta. Det var sannerligen på tiden.

Så rätt, så rätt.

Jag hade ingen aning om vad som skulle hända när jag skrev det här. Det stämmer, för jag får äntligen åka tillbaka till Stockholm i slutet på mars.

Den första turen.

För en stund sedan var jag och Matte var på den första cykelturen. Han var också i behov av en ny bike så i morse besökte han affären och kom hem med en likadan som jag köpte, men i färgen svart. Nu förstår jag varför jag alltid valt att gå istället för att cykla. Det är för att jag har haft så dåliga cyklar. Den här åkturen mina vänner, den var toppen.

Fin dag.

God morgon. Solen fortsätter att visa sig här i Vasa. Idag fyller min mor år. För ett år sedan firades hon i London.

Teaterkväll.

Jag och Matte har varit på teater. Cash - We´ll Meet Again såg vi och den var bra. Man fick äta bröd och man fick sjunga.

Kantigt på näsan i vår.

Just nu föredrar jag runda glasögon framför kantiga. Till denna vår och sommar tänker jag dock köpa ett par kantiga solglasögon.


Dessa från The Local Firm.


H&M visar detta i sin vårkollektion. Snyggt anser jag.

H&M.

En investering.

Enligt en karta är det 4,7 kilometer mellan lägenheten och arbetsplatsen. En ny cykel var ett måste. Nu har jag det.

En röd skönhet.

Jag är väl glad.

Jag har ångest för jag har köpt något väldigt dyrt. "Du börjar ju snart jobba" som de flesta i min omgivning säger. Det stämmer, men det betyder inte att jag har pengar just nu.

Snart är det dags.

Veckorna och dagarna går otroligt fort. Idag är nämligen bara två veckor till jag börjar jobba. Konstigt, tyckte att jag skrev det här igår.

Ensam hemma.

Jag är hemma. Min kropp är trött och darrig. Snart är det nog dags att tänka på refrängen.

St. Patrick´s day.

Den gröna dagen till ära har vi lyssnat på irländsk musik. Matte fortsätter snart till baren där han köper öl. Själv ser jag fram emot kvällsgymnastik.


Irland 2007.

Drömmen om en ny cykel.

Den här soliga tisdagen tänker jag bara på en ny cykel. I morgon tänker jag gå med min gamla cykel till en affär och fråga hur många euron de kan tänkas ge för den.

Sol.

Strålande sol och jag känner mig piggare än vad jag har gjort på länge. Huvudvärken jag hade innan jag somnade finns inte längre. Idag skall jag försöka få mycket gjort, det är ju bara två veckor kvar tills jag flyttar.

Klipp håret.

Det var under en gymnastiktimme förra veckan som jag såg något förskräckligt. Jag tänkte ge mitt telefonnummer till en kvinna som hade så äckligt hår. Tunna och söndriga längder. Jag undrar om hon vet om att det är dags att gå till frisören. Hon borde komma till Trendy i dag för jag är där och jobbar mellan tolv och halv sju.

En gåva till mig själv.

I morgon tänker jag gå med raska steg till banken och ta ut pengar så att jag kan köpa mig en ny cykel. Utan växlar. Dom fungerar ju ändå aldrig.


Grattis till nya jobbet Hannah. Önskar Hannah.

Vilken dag.

Somnade plötsligt när jag låg och vilade mig på soffan. Har gjort mycket i dag och snart känns det som om jag verkligen kan lämna den här lägenheten. Det blir så att Matte kommer att få sköta flytten utan min medverkan, det betyder att det mesta skall vara packat och klart när jag åker härifrån.

God morgon söndag.

I natt drömde jag igen att vi bodde på Lidingö. Det händer ofta att jag drömmer om det. Jag bara väntar på att få flytta in. Det var bland annat denna bild som gjorde att vi ville ha lägenheten. Ni ser säkert vattnet.


Utsikten från vårt kommande
vardagsrum.

En känsla jag har.

Hur kan det komma sig att jag redan trivs på min nya arbetsplats fast jag inte ens har börjat. Det är underligt.

Lugnt.

Vilken lugn dag det har varit. Jobbade fem timmar och gick raka vägen hem. Har precis ätit middag och skall nu fortsätta med packningen. Denna lördag nöjer jag mig med denna typ av program.

Han försöker.

Matte vill helt tydligt att jag följer på med på U2 i sommar. Han spelar alla skivor för mig och säger saker som "jaadu Hannah, det blir nog tråkigt att höra dom här live."

En fråga.

Vad skall jag göra med alla mina tidningar? Jag hade som idé att ge alla åt min mor (hon har en stor vind där hon kan förvara dem), men hon lät inte så glad. Jag har lagt en stor summa pengar på dessa och jag lipar om jag måste slänga dem. Det är väl lite galet att släpa dem till Stockholm i alla fall.

Hur skall jag göra nu.

Min sambo har tydligen fixat biljetter till U2 konserten i Göteborg i sommar. Jag går gärna på konserter, förstår inte riktigt varför jag är osäker på just denna. Dessutom minns jag att Göteborg är en fin stad. Berätta för mig hur jag skall göra.


Visst skulle jag gärna höra detta live.

Radio snack.

Som senaste fredag skall jag även i dag tävla i radion. Ni får höra om jag går vidare eller ej.

Konstig känsla.

Har precis kommit hem från morgongymnastiken. Efter duschen skall jag promenera till skolan för sista gången. Lämna in min bok och säga hejdå till några lärare. En konstig känsla har jag i dag fredagen den trettonde.

Till våren och sommaren.

Som jag nämnde åkte jag och en god vän några kilometer för att köpa hudvårdsprodukter.


Ansiktsrengöring.



Nagellack i fina färger.


Jag tänkte faktiskt testa det ljusa lacket redan i kväll.

Boken vi har väntat på.

Jag är spänd när jag bläddrar i den. Jag har skickat ut mail till mina intervjupersoner och tackat dem. En har hört av sig och vill väldigt gärna läsa slutresultatet. Det gör mig lite nervös faktiskt.



Bry er inte om den fula röda färgen som boken har.
Måste tyvärr se ut så här.



En klar femma.


Nu kan jag lämna det här bakom mig. Mina studier är färdiga och den tjugosjunde mars får jag mitt betyg. Hur fantastiskt som helst.




Fint med spets.

Jag och Matte har promenerat runt i affärer för att se på inredning. Man måste ju få lite idéer till det nya hemmet och det är några saker som vi är överens om. Bland annat skall det finnas vita spetsgardiner i köket.


Det här erbjuder IKEA.

Dagsprogram.

Jag börjar med morgongymnastik. Sedan åker jag till ett ställe där jag köper hudvårdsprodukter. Som middag lagar jag kyckling med kokos och lime. Det var mitt program för dagen. På något sätt känns det som om jag har för mycket fritid.

Nästan lite rädd.

Den här våren har jag haft sådant flyt med allt. Allt har löst sig på bästa möjliga sätt. Detta gör mig lite rädd. Så rädd att jag tror att något hemskt kommer att hända.

Jag sammanfattar.

All tid jag har lagt på mitt examensarbete. Alla pengar jag har satsat på flyg- och tågbiljetter. Jag har fått träffa spännande människor och lärt mig mer om tidningsproduktion. Intervjua och analysera intervjusvaren var nytt för mig och det kan jag ärligt säga att var roligt. Jag har fått skriva om ett ämne jag brinner för och som jag vet att är min framtid. Slutvitsordet blev det bästa möjliga och jag är så glad att jag mår illa.

Tomt.

Jag lämnade in lappen som berättar att vi säger upp lägenheten. På ett sätt känns det lite sorgligt eftersom vi har trivats så bra här i gula huset på Rådhusgatan. Nu får vi flytta in i ett gult hus på Lidingö istället.

Nummer två.

I dag skall jag bli intervjuad för andra gången. Kommer att handla om samma sak som den tidigare, men hoppas att hon också ställer andra frågor. Det är inte så att jag har tröttnat på att svara på frågorna, jag är bara rädd att jag glömmer bort att berätta allt eftersom jag pratar om samma sak hela tiden.

Tidigt en morgon.

Vaknade svintidigt för att hinna sjunga för Matte som idag fyller år. Han har ni promenerat till skolan och jag sitter här och försöker skriva en lista på allt som måste göras innan jag flyttar. Ändra adress, säga upp lägenheten vi bor i nu, ändra telefonabonnemang, städa källaren och boka in kunder för hårklippningar är bara början på min lista.

The girl and the robot.


Robyn levererar som vanligt.

Mycket att göra innan flytten.

I dag har jag pratat med en kvinna från lönekontoret på Bonnier Tidskrifter. Hon lät väldigt trevlig och det verkade som om allt är möjligt. Det är lite stressigt när jag borde skaffa mig ett svenskt personnummer och en svensk bank innan jag börjar. Hon lugnade mig och sade att det ordnar sig när jag kommit dit. En annan kvinna jag pratade med hälsade mig hjärtligt välkommen. Jag blev paff och visste inte vad jag skulle svara. Jag är tydligen inte van att man gör sådant. Det här blir bara bättre och bättre.

Ledsamt.

På något sätt känns det för tråkigt att radera mina inbandade intervjuer. Jag menar, det är duktiga människor jag har pratat med och det här är ju som ett bevis på att jag faktiskt har träffat dem. Jag borde kanske sluta och istället tänka på vad för människor jag träffar i framtiden.

10 mars.

God morgon. Såhär på årsdagen sitter jag och tänker på mitt slutliga vitsord i examensarbetet.  Jag skall få veta det denna vecka och det gör mig nervös. Egentligen är det ingen stress. Jag har det inlämnat, mitt examensbetyg finns i min postlåda den 27 mars och jag har redan ett jobb jag länge velat ha. Jag blir lite irriterad om vitsordet är sämre än vad jag själv tycker att det är värt eftersom jag vet hur mycket tid och pengar jag har lagt ner på det hela. Fortsättning följer.

Jag är långsam.

Har varit väldigt trött och långsam idag. Min plan var att packa ner alla böcker och saker vi har i bokhyllan. Jag gissar att det händer imorgon eftersom de nya ägarna kommer och hämtar den i slutet på veckan. En väldigt seg dag idag.

Jag blir så glad.

Det viktigaste av brev fanns i min postlåda idag. Kontraktet mellan mig och mitt nya jobb. Det är nu jag börjar känna att det här verkligen händer på riktigt.
 

Plötsligt händer det.

Minnet sviker.

Hittade min bh som jag letat efter hela veckan. Tydligen tyckte jag att det var smart att lägga den i blöt under tiden jag använde tvättmaskinerna. Den har legat i blöt i en vecka. Måste jag berätta att jag slängde den.

Vilken seg start.

Man är väl lite seg såhär en söndag. Kvällen igår var trevlig och när man får vara med goda vänner blir det lite ledsamt när man vet att snart är det flytt härifrån. Idag är det en ny dag och jag önskar att jag hade mer energi än vad jag har. Är verkligen trött denna söndag.

Jag firar lördag.

Ikväll skall det firas. Min goda vän fyller tjugotre och jag skall fira att jag blir utexaminerad estenom i slutet på den här månaden. Jag och Matte skall också fira för att vi har en underbar lägenhet på Lidingö. Och så firar jag för att jag är ledig imorgon. Inget speciellt att göra, endast äta hotellfrukost för att fira kvinnodagen. Jag har det löjligt bra just nu.

Det fortsätter.

Vaknade utvilad före klockan ringde. Solen lyser och det ser verkligen ut som om det är vår i luften. Om en stund skall jag promenera till jobbet. Det är inte så kul att jobba en solig dag som denna, men tröstar mig med att snart slutar jag jobba där. Just nu känner jag att jag verkligen har gjort mitt på Trendy.

Jag firar fredag.

Matte lämnade mig för några timmars umgänge med andra män. Han ansåg att efter denna tunga vecka som varit behöver han nog lite öl. Det gör han rätt i. Själv tänker jag lägga mig i soffan och läsa nyaste numret av Damernas Värld. Så firar jag fredag.


Man får vårkänslor av det här.


Förresten, min radio debut kunde inte ha gått bättre. Jag vann och det betyder att jag tävlar nästa vecka igen. Jag har för mig att Karin vann överlägset för några veckor sedan, stämmer det?


Vilken solig dag.

Sitter här och väntar på att få gå ut i det fina vädret. Klockan två är det dags att snacka i radion, efter det får jag frisk luft. Perfekt.

Härligt med fredag.

God morgon. Som vanligt en fredag har jag börjat med tidig morgongymnastik. Förde mitt arbete till bokbinderiet så nästa vecka har jag den färdiga boken i min hand. Fina tider är det minsann. Idag skall jag traska omkring på stan. Det är ju sådant man gör när man inte har något annat viktigt för sig. Klockan två skall jag vara med i radion, X3M ger tydligen inte upp.

Försäljaren i mig.

Förutom att sälja på loppis lägger jag också ut annonser på nätet. För några minuter sedan kom en man hit för att hämta skrivbordet. Jag lade ut en annons och några dagar senare ringde han. Perfekt.

Radion ringde mig.

Jag och min klasskompis var i väldigt god tid i morse. Halvnio stegade jag in i klassen. Klockan tio kom resten. Under tiden som jag satt och väntade blev jag uppringd av radio x3m. De ville att jag skulle prata om glasögon i ett program som sänds på eftermiddagen. Tyvärr måste jag tacka nej eftersom jag just då, den tiden skulle skriva det tråkiga mognadsprovet. Jag skulle mer än gärna ha diskuterat glasögon i radion i tre minuter. Hoppas dom ringer en annan gång.

Bokhyllan är vår.

För en stund sedan var jag och Matte och tömde loppisbordet. För loppispengarna har vi tänkt köpa en ny bokhylla och jag kan nu meddela att bokhyllan är vår. Plus lite till. Jag har sålt för exakt 186,85 euro under två veckor. Det kallar jag lättförtjänta pengar.

Vilken känsla.

Framförande gick enligt planerna och jag är nöjd över det jag presterade. Skrev ett mognadsprov efter lunchen och printade ut det rättade och den slutgiltiga versionen av arbetet. Jag skall nu äntligen få mina betyg och jag känner en oerhörd lättnad. Nu kan jag börja tänka på min framtid som modeassistent. Helt fantastiskt.

Fjärilar i magen.

I morgon är det dagen som jag väntat på. Har planerat och funderat hur jag skall göra framförandet, men nu tror jag att jag har det färdigt. "Jag är glad när det här är över" suckade Matte när han var publik. Ja, det är jag också. I morgon skall jag nämligen framföra mitt examensarbete för ett gäng studerande. Önska mig lycka till.

Jag räknar veckor.

Idag, mina vänner, är det exakt fyra veckor tills jag får börja jobba. På riktigt alltså. Jag kommer inte att stå i frisörsalong och klippa hår. På något sätt känns det väldigt bra att veta.

Retro tillbaka i vår.

Klicka här om du vill se vad min framtida arbetskompis berätta om vårens trender.

Grått i Vasa.

Tråkigt att vakna upp och inse att den här dagen inte blir ljusare.

Rubriken.

Jag har ju glömt att nämna vad mitt examensarbete sist och slutligen fick för namn. Mode som inspiration lyder huvudrubriken. I flera veckor har jag sagt det högt och jag har kommit fram till att det är en rätt så bra rubrik. Vad tycker ni?

Gudsonen.

Denna unge fyller ett år den 18 april. Precis lagom eftersom jag då råkar bo i samma stad som honom.


Lilleman.

Trött och trött.

Besöket hos tandläkaren gick bättre än väntat. Ett fint bett, inga hål och ingen tandsten. Dock rekommenderade tandläkaren en bettskena som kostar hundrafemtio euro. Den skulle hjälpa mot spänningar. Jag föreslog att vi skulle vänta tills skolan är över, det kan ju också bero på stress. Att jag varje morgon vaknar med en spänn mun, menar jag. Har promenerat till skolan och promenerat hem. Nu sitter jag här och har ångest över den sjuttio euros telefonräkningen som fanns i min postlåda. Dessutom luktar jag illa och har smutsiga glasögon.

Morgonstund.

God morgon. Jag har sovit många timmar inatt. Borde vara utvilad, men känner mig ändå väldigt trött. Om två timmar skall jag gå till tandläkaren. Jag minns hur det gick i fjol. Detta år har jag skött mina tänder som aldrig förr, så om hon hittar hål skäms jag.

En måndag med ny kunskap.

Jag har mina bättre och mina sämre dagar. I lördags var det en sämre och jag tyckte synd om mina kunder vars frisör log lite och sade "jooo, kyllä. Vähän vaaleampi, joo". Idag har det dock varit en av det bättre. Det var en väldigt bra kurs jag fick vara med på. Jag lärde mig mycket trots att allt gick på finska. Hon som skolade oss var en ängel. Min modell hade nämligen gjort en avfärgning fyra gånger och nu ville hon ha det brun-gula-blonderade håret rött. Slutresultatet blev över mina förväntningar.

Fyra veckor.

Nu är det bara fyra veckor kvar av min Vasatid. På något sätt känns det lite tråkigt, men när jag vet var jag har framför kan jag inte sluta hoppas på att tiden skall gå fort.

Skolning idag.

Fördelen med att vara anställd som frisör är att man får närvara vid trevliga skolningar. Hela dagen idag skall jag få tips på hur man gör fina blonda och röda nyanser. Det är nästan det svåraste inom färglära, tycker jag.
Jag ljög för er i fredags. Intervjun kom upp i morse. Här kan ni läsa om det finns intresse. Jag tycker alltid att det är lite genant att se och läsa om sig själv.

Söndagskväll.

Har precis kommit från duschen där jag peelat sönder mitt ansikte. Varje söndag gör jag det och det känns som om ansiktet blöder. Nu skall jag lägga karelska piroger i ugnen och vänta på att Matte dyker upp. Det skall bli trevligt att få lite sällskap efter en hel vecka ensam. I morgon är det en ny vecka och en spännande sådan. Börjar veckan med en sju timmars skolning på jobbet. Skall få lära mig mer om det svåraste inom färglära, nämligen hur man lättast färgar blonda och röda nyanser.

Saldot.

Denna vackra dag har jag promenerat till loppiset för att kolla upp mitt saldo. På en och en halv vecka har jag gått hundratjugortre euro på plus. Då skall vi inte glömma att det är först på torsdag som jag skall ta bort mina saker. Jag behöver 140 euro, då räcker det nämligen till bokhyllan jag har spanat in.

En ytterst lugn lördag.

Att jag får vakna av solen och en klarblå himmel gör mig automatiskt på gott humör. Steg upp tidigt trots att det är vilodag, men har ändå rätt mycket att göra. Idag kommer Matte hem och jag är glad för det. Det blev en lugn lördag igår. Jag och några väninnor hyrde film och åt godis. Nu blir det duschen för om ungefär en timme dyker en kvinna upp som vill ha ett nytt hår.

RSS 2.0