YeaH!


Dagen idag har varit ratt sa chill. Har fyndat nagra plagg pa Topshop. Aven min man gillade Topman. Harligt!
Har picknickat i parken och kollat i butiker. En svang till Lidl han vi ocksa med.

Shit, idag ar jag nojd. Valdigt. Nojd.
Fick ett mail fran min kommande handledare pa Vecko Revyn dar hon meddelade att det kommer att bli superkul att fa ha mig dar hela 9 veckor i host. Aven L tycker det, sa det kanns valdigt bra. Sa satans bra. Att vara valkommen.


Ovrigt kan jag beratta att irlandare ar och oversminkade. Alla klader man provar har en massa smink pa sig. Det ar ackligt, tycker jag. Mer naturligt!
De flesta klar sig valdigt gratt ocksa. Jeans  eller collegebyxor med ngn  urtvattad t-shirt till.


in Galway.


En trevlig stad i storlek med Vasa. Trevliga manskor och pubbar med irlandsk musik. Trevligt. Mycket.

Imorgon tar vi morgonbussen mot Lisdoonvarna dar vi kommer att vara till sondag. Vi vill besoka the Cliffs of Moher och bara ta det lugnt. Vi ska bo i ett spa.

Idag maste vi ga och handla till Lidl. I Finland avskyr jag den butiken, men har ar det aningen lattare, eftersom det finns "normal" mat.

Om en vecka ar jag i Vasa. Jag langtar massor till mitt fina hem.

Vi Lever!

Vi lever och mar otroligt bra! Efter tre dagar i Dublin har vi tagit oss vidare mot sydligare stader. Cork ar vi nu i och kommer att stanna hela helgen. Staden ar fin, snappet battre an Dublin. Dublin var stressigt och aningen smutsigt. Men pubbarna var bra!

Naturen och det grona som vi sag pa vagen hit var otrolig. Endast gront och lite smaregn. Valdigt vackert!

I Ekenäs, Irland nästa.

Har nu varit två dagar i min hemstad Ekenäs. Kändes konstigt att stiga av tåget. Jag möttes av den sötaste (och blondaste) pojken i världen.



Sorgligt var det att säga hejdå till Klipp Upp och alla underbara kolleger jag fått. Vill nog jättegärna jobba där nästa sommar igen. Måste se hur det blir med M, han måste ju med.

Jag har inte hunnit träffa så mycket vänner ännu. Känns lite stressigt, eftersom jag imorgon åker vidare mot ett annat land. Min M har lite resfeber. Jag är lite lugnare. Har väl ännu inte förstått att det är sant att jag ska åka med. Har inte funderat på packningen ännu. Shit.


Avskedsmiddag & Plättänger


Efter en väldigt stressig dag på jobbet gick jag in och verkligen köpte mina nya jeans. Nu är de betalda och jag äger äntligen ett par ACNEjeans. Känns härligt. Och snygga är dom ju.
Gick via lägenheten i stan för att reda upp den och lämna en fin ros till min härliga gudmor som lånat sitt hem åt mig i sommar. Sånahär människor är guldvärda. Städningen gick snabbt, för lillsyrran var med. Vi softade lite grann, medan vi skvallrade och pratade allvarliga saker. Jag älskar mina systrar, min syskon. Det är härligt att ha mänskor runt omkring sig.

Vid 19tiden gick hon hem till sig och jag mot resturang Indigo. Där möttes jag av halva Klipp Upp-gänget. Snackade lite före vi gick in mot vårt bokade bord. Kollade läänge genom menyn och jag bestämde mig ganska snabbt för kycklingen. Inge förrätt, eftersom jag hellre satsade på varmrätt och efterrätt.
Medan vi väntade på maten fick jag en present. EN PRESENT! Jag skämdes. Något. Varför skall jag få en present? Jag får ju för satan världens bästa frisörlön på världens bästa salong. Helt otroligt.
Öppnade långsamt det fina, rosa paketet. Härriguud, en plattång. EN PLATTÅNG! Jag äger äntligen en plattång. En GHDplattång. Underbart! Som jag har önskat mig detta verktyg. I salong köper du den för ca 200euro. Nu äger jag en sån. Jag är nöjd. Så. Tusans. Nöjd.



Maten jag beställde var väldigt njutbar. Jag kände verkligen att jag var på rätt ställe -med rätt människor. Sorgligt att sluta. Egentligen.


Just nu händer mycket i mitt liv. Jag trivs löjligt bra. Känner att jag lever.
Imorgon åker jag härifrån. Får äntligen träffa min sambo (som varit min särbo i sommar). Undrar hur han riktigt ser ut.
På måndag blir det Dublin. Känns otroligt.


Nu måste jag försöka få ner de mesta av mina tusen grejer i reseväskan. Och min nya plattång såklart.

Det går lite trögt....

... med min packning. Jag måste lära mig att packa!
Har fyra väskor. Två av dem kommer min snälla mormor&morfar att ta med hem när dom åker med bilen. Supersnällt!
Två + handväska skall jag släpa själv. Ena är stor. Väldigt. Stor. En femårig kille ryms i den. Helt sjukt!

nåmen, det heter väl att man skall orka bära det man själv packar. Det stämmer nog inte.


Imorgon skall vi, gänget på Klipp Upp ut och äta. En liten "hej-då-hannah-middag" på Indigo. Skall bli kul och gott.

10.8, 13.8, 5.9


Dessa datum är lite av en sammanfattning på min höst. Väldigt viktiga datum.

10.8, alltså om två dagar, kommer jag att åka iväg från mitt Åland. Det är med blandade känslor jag lämnar detta ställe. Min sommar på Klipp Upp har varit otrolig. Har trivts som vattnet i glaset och vill gärna jobba här nästa sommar igen. Min chef har varit väldigt generös när det gäller lönen. I love it!

13.8, kommer jag att sitta på planet mot Irland. Första stoppet blir Dublin och sedan vet jag ej vart fötterna bär. Tror min M får bestämma det mesta. Jag är bara så otroligt glad och nöjd att jag åker med, efter alla om och men. Tänk, 16 dagar i ett land man aldrig besökt tidigare. Tror det kommer att bli härligt.

5.9 , är det min första dag på VECKO REVYN! Det känns så himla, himla bra. Jag är inte alls nervös, eftersom min handledare på platsen (moderedaktören Csilla) påminde mig igår på ett mail att det kommer att bli kul att ha mig där. Det känns tryggt att höra. Jag är välkommen!


Nu ska jag ta mig i kragen och packa dessa arma kläder.  Hur ska jag för plats med allt? Idag har jag köpt mina första ACNE-jeans. Känns bra. Även på kontot.



over and out.

Cheap Monday & Monki - I L O V E !


Cheap Monday. Kollade just in deras nya kollektion. Fasiken, vad jag älskar det där märket. Läckra kläder till ett bra pris! Väldigt min smak.

Monki är även en av mina största favoriter. Väldigt trevliga och lite småudda plagg till förmånligt pris. Kjolarna med hög midja, byxorna som är höga och alla deras söta t-tröjor. I den butiken tänker jag bo i I Höst.


Dessa är mina favoriter från C M:


          


Skulle ju kunna köpa allt i butiken!


Polotröja = NOT!


Det finns plagg man trivs i och plagg man aldrig skulle ta på sig.
Polotröjan är ett sådant plagg. Jag avskyr när kragen stramar om halsen och det känns som om  haken blir dubbel och det påsar över på . Jag känner mig dubbelt så rund i ansiktet.
Usch, vad äckligt.

Nu ska jag börja packa mina kläder. Tömma klädskåpet så småningom. Sedan vill jag frossa i Kiwifrukter. Jag älskar kiwi. Synd att man får ont i munnen efter den tredje.

Det kan inte vara sant!


Japp, det är det. Och jag tror att jag är i en dröm jag snart skall väckas från.

I fredags åkte jag till Sverige, närmare bestämt Stockholm. Tog tunnelbana till Rådmansgatan och Sveavägen 53.
Möttes av en väldigt glad tjej som var väldigt nyfiken på mig.
Hon berättade vilka mina uppgifter kommer att bli och allt jag får vara med om. Det är verkligen en dröm.
Efter en halvtimmes prat och en gratis tidning åkte vi iväg med taxi till plåtningsstället. Har tyvärr ingen aning om var någonstans det var, men fick träffa make-upartisten, fotografen, andra reportrar och några modeller. Jag blev presenterad som praktikant. Stannade där några timmar, blev bjuden på en härlig lunch från Panini.
Fick skjuts till Medborgarplatsen och började småshoppa längs Götgatan. Fyndade plagg för -75%.

Nu är det ingen hemlighet längre. Jag börjar min praktik den 5 september på Vecko Revyn. Alldeles för bra...

en Höstig sommarkväll.


Sorgligt är det, men idag kände jag hösten i vinden. Svinkallt var det att stå vid färjfästet och vänta på färjan som skulle ta mig mot Föglö.

Imorgon är torsdag. Sen kommer fredag och det ser jag såå fram emot. Kommer att åka till Svealandet helt ensam. Kan bli rätt nice egentligen.


Snart måste jag bestämma mig vad jag ska ta med för kläder till Irland. Vad ska man ha på fötterna när det väntas regna minst en gång per dag? Den mörkblåa parkasen får det iallafall bli. Den håller vatten och är lagom längd.
Två par jeans och ett par mjuka byxor. Tröjor och t-skjortor såklart.

RSS 2.0