Sådant som händer är väl meningen,eller?


Jag har alltid haft den inställningen och den tanken att sådant som händer är antagligen meningen.
Till exempel om man inte sluppit in i drömskolan är det väl meningen att man först skall upptäcka världen eller något annat intressant.
Jag såg just en film (en svensk polisdeckare) och i och med alla mord fick jag mig en tanke.
Om man skulle dö, är det verkligen meningen? Är det meningen att man inte skall finnas på jorden mer? Vad är då meningen?
Jag tycker själv att det låter väldigt skrämmande att man dör om man inte har någon mening på jorden mera. Jag vet inte liksom vad jag skall tro. Alla människor har väl en mening. Allt med döden är skrämmande.

Det här går ju då inte att jämföra med en dröm studieplats, eller ett stipendium man vill ha (som man inte beviljas) eller att man blir underkänd i en tent.
Ändå hör jag människor säga: "om de här drömjeansen inte finns kvar i min storlek i morgon, är det inte meningen att just jag skall ha dem".
Okej, jag kan erkänna att det är fel att jämföra ett par ursnygga jeans med döden, men jag hoppas ändå att min poäng kommer fram. Borde jag ändra min inställning? Jag blir helt förvirrad.

Nästa. Sängen!

tack och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0