HannaH på Åland.


Nu har jag kommit hit. Till Åland. Det finaste stället.

Igår var jag och min M på en liten trip till vår huvudstad, Helsingfors. Vi besökte lite affärer samt matställen. Åt en underbar sallad. Efter några timmar åkte vi vidare mot min moster som bor i Grankulla. Det var trevligt att sitta och njuta på deras altan. Vi gick en promenad runt träsket och åt en god middag bestående av nypotatis, grillade kycklingfileér, härlig wok och olika sillar. Som efterrätt en fruktsmoothie. Härligt.
Vi åkte hem på kvällskvisten. Gick till morföräldrarna och sade hejdå. De kommer till Åland om typ två veckor. Till midsommar. Sedan njöt jag och min M. Film, mys och Vi Två.

Klockan fem i morse ringde min väckarklocka. Kvart över sex åkte vi mot tåget.
I fjol grät vi när vi skulle säga hejdå. I år gjorde vi det inte. "Det här går nog bra det" sa min M och vi kände oss starkare. Jag tror det också. Att det går bra.
Nu skall jag dricka en kopp te och sedan förbereda mig för sängen. Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Det är väldigt spännande. Så spännande att jag till och med är nervös. Nytt ställe och nya kollegor.

Kommentarer
Postat av: M-H*

det kommer nog att gå riktigt fint skall du se :) ha det så bra å njut av ditt åland :) sköt om dig!!*kramen*

2007-06-10 @ 21:12:18
Postat av: M-H*

det kommer nog att gå riktigt fint skall du se :) ha det så bra å njut av ditt åland :) sköt om dig!!*kramen*

2007-06-10 @ 21:12:29
Postat av: jenny

Åh, va spännande med nya salongen. Lycka till vännen!

2007-06-11 @ 09:31:55
Postat av: Linda

Lycka till med jobbet! å ha en underbar sommar. Ska höra av mig då vi kommer dit så kan vi ju ta en coffee.

2007-06-11 @ 11:59:05
URL: http://lindisens.blogg.se
Postat av: Martina

Lycka till på jobbet :) Synd att du inte hann klippa mej innan, det skulle säkert ha blivit såå tufft :) Vi ses, ha det bra!

2007-06-11 @ 12:07:28
URL: http://www.tina.papper.fi
Postat av: M

Det går nog fint :)

2007-06-11 @ 15:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0