Back in Stockholm.

Idag börjar jag min sjätte vecka här på VeckoRevyn. Känns konstigt när det går så snabbt. Vill inte sluta, vill vara kvar här!

Helgen på Åland var härlig. Fredagen var lugn med syskonen. Vi såg på Idol, promenerade i höstmörkret med hunden, drack te och bara snackade. Jag älskar mina syskon. Alla fyra!
På lördagmorgon gick jag på jobb. Jobbade nästan hela dagen och det var så otroligt kul. Alla hade väntat på mig. Fick ett väldigt bra intyg av min chef. Han verkar vara väldigt nöjd med mig.
Efter jobbet blev det middag med far och sedan chill med hyrfilm.
På söndag var det jobb igen. Mitt eget hår blev även fixat (återigen lite osymetriskt), köpte smink, hårprodukter. Tortillamiddag och sedan snabbpromenad till Ålandsfärjan.

Ikväll skall jag och en söt väninna äntligen gå på bio. Vi har försökt träffas flera gånger utan att lyckas. Idag är det dags! Martina Haags "Underbar och älskad av alla" ska vi se.

Kommentarer
Postat av: Sara

Väldigt intressant att läsa om din praktik på vr, speciellt eftersom det är nånting som jag själv drömmer om att göra. Extra kul är det ju förstås att du är från Vasa och studerar på syh precis som jag ska , då känns det lite bättre att veta att möjligheterna inte är begränsade :D

2008-03-06 @ 14:26:28
Postat av: HannaH svarar:

Hej Sara och välkommen till min blogg -vad kul att du har hittat hit.
Javisst, det var en dröm att få vara på VR. Trivdes som fisken i vattnet och allt var härligt. Har vänner (och kontakter) för livet nu. Du skall absolut sikta mot dina drömmar, då går det bara bättre.
Hör gärna av dig om du vill att jag berättar mer.
Bästa hälsningar, HannaH

2008-03-06 @ 20:10:56
Postat av: Sara

Absolut, de ska ja göra! Du går alltså på sista året nu och då va du på praktiken där? Hur fick du kontakt med dem och hurudana uppgifter brukar de ha åt sina praktikanter? Du är väl frisör så du hade väl en del jobb inom det? Jag däremot är mer intresserad av att skriva och ihopsättning av material m.m :)

2008-03-06 @ 22:03:42
Postat av: HannaH svarar:

Javisst, håller på med examensarbetet så blir färdig i vinter, puh!
Jag kontaktade dem per mail och sedan åkte jag dit för intervju. Det är ca 10 tjejer som söker i veckan, så det kan vara svårt att få plats. Men jag vet att de prioriterar äldre och sådana som kan stanna lite längre, för två veckor är ingen vits. Nepp, faktiskt inte. Jag jobbade bara med modet och modesidorna (om du läst tidningen har du sett en massa jobb jag gjorde under min pr-tid) och lite grann med skönhet. Jag fick göra modesidor från början till slut, ringa in grejer, plåta, sammanställa och skriva lite grann så det var ngt helt annat än mode. Men får jag fråga, när har du tänkt söka till SYH? Med vänliga hälsningar, HannaH

2008-03-06 @ 22:21:18
Postat av: Sara

Okej, exakt sådana uppgifter jag själv skulle vilja göra. Jag går nu mitt sista år på merkonomlinjen, så det blir nu efter sommaren. Men va jag har förståt så kan man int sök till estenom 2008, så de blir väl ett år på tradenom linjen eller ett mellanår först :)

2008-03-07 @ 09:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0