Bland annat bilder från Guldknappen.

Jag är så trött. Har somnat flera gånger på soffan i dag. Regn och åska var dagens väder så det har varit perfekt att ligga inne och läsa nyaste Chic, Glamour och Damernas Värld. Med sömn i ögonen skall jag försöka berätta lite om mitt Stockholmsbesök och Guldknappengalan 2008.

När jag vid 11.00-tiden kom fram till Chics redaktion möttes jag av en glad reseptionist. Hon visade mig vägen till moderummet där Csilla höll på med planering för en plåtning som sker på tisdag. Jag fick hälsa på assistenten som var nästan den enda på plats. Det är tydligen semestertider fortfarande.
Sedan bestämde jag mig för att gå ut och börja med att promenera i affärer. Bestämde mig genast för att gå till den nya MONKI på Sergelgatan och jag kan säga att jag inte är besviken. Så fint. Så stort. Så snyggt.
När det gått några timmar gick jag tillbaka till Kungsgatan 10. Modechef-Hulda hade kommit in och vi skakade hand. "Jassåå, det är du som är Hannah. Vad trevligt att äntligen få träffa dig" sade hon. Tydligen berättar Csilla om sin finska kompis. Fint så.
Efter lite uppfräschning, en macka och snack med modetjejerna tog jag bussen ut till Cirkus där Emma väntade. Stylingen som Jonas Hallberg gjort tillsammans med sina assistenter Julie och Evelina var otrolig. Jonas jobbar mycket utomlands och jobbat med de stora namnen. En trevlig man.
Jag måste då säga att jag inte är någon Odd Molly själv, men detta var så vackert. Efter lite dötid och mellanmål var det dags att klä på modellernas första outfit. Jag fick äran att hjälpa Vicky Andrén som skulle öppna hela visningen. Musiken, kläderna och modellerna gjorde så att allt var perfekt. Visningen (med endast Odd Molly kläder) tog nästan en halvtimme och när allt var över var det dags för oss påkläderskor att gå ut bland gästerna för att mingla. Jag skakade hand, pratade om betydelsefulla saker och skålade med viktiga och snälla människor. Linda Sundblad hade valt de snyggaste kläderna.

På fredag vaknade jag vid niotiden och var glad över att vi ändå valt att gå hem i rätt tid. Eftersom jag sov hos Csilla på Östermalm var det lätt att ta sig till affärerna. Gick till Birger Jarlsgatan och Nathalie Schuterman för att kolla in rean. Där jag mycket riktigt fann ett fynd.
På eftermiddagen var det igen dags att ta bussen till Djurgården och Cirkus och denna kväll var som nämnt för läsare. Jag träffade en bekant från VeckoRevyn och hon lovade att höra av sig. Kvällen slutade tidigt på Cirkus, därför en sväng till Josefina där Csilla med gänget var. Efter några timmar satt vi i taxin. Vi ville hem. Dricka te. Äta kex och lyssna på musik, vilket vi också gjorde.
På lördag mötte jag upp min Matte som hade kommit med morgonfärjan till Stockholm. Vi shoppade, fikade och gick på bio. Äntligen har jag sett "Sex and the city"-filmen. Det känns nästan som om jag var den sista i hela världen. Nu är det gjort och vi blev inte besvikna.


Cirkus.


Backstage. Kläder som skulle användas under
visningen.


Modellernas kläder som jag skulle hjälpa dem med.


Det verkade som om hon var den viktigaste av dem alla,
Vicky Andrén.


Där står hon. Vicky.


Modeller kan vara vääldigt långa. Eller så är det jag som
är för kort.


Några av modellerna under genrepet.


Jag och modeass-Emma från DV är redo för mingel
och vin.


Modeassistenterna på DV. Emma och Sara.


En Csilla och en Hannah på Josefina.


Kommentarer
Postat av: syster Sarah

Hewj min vän du är så otrligt duktig och grym! Vad roligt att se på bilderna! Det känns som en helt annan värld en den jag lever i för tillfället. MASSOR jobb och planering med nya jobbet..komer nog att ta ett tag innan jag kan börja leva ett normalt liv med vänner, matlagning och träning för just nu går all min vakna tid till jobbet känns det som..puh! Men, första året är alltid värst sägs det. Det känns ändå jätte kul att ha sina egna elever..saknar dig! Hinner du hit före Vasa?Hoppas det!!!

2008-08-17 @ 20:49:19
Postat av: Hannah

Hej söta. ååå, vad jag saknar dig. Det är ju evigheter sedan vi sågs. Förstår att du har mycket jobb och planering, men med tiden blir det väl mindre. Ja, jag åker till eKenäs på lördag så tänkte komma till Hfors någon dag nästa vecka, kanske eventuellet en natt om man får låna er fina, nya soffa? Jag ringer dig. KRAM

2008-08-19 @ 07:26:47
Postat av: ida cederberg

va kul å intressant de låter! duktigt av dej! :)

2008-08-21 @ 12:05:12
Postat av: HannaH

Hej Ida och vad kul att du läser min blogg. Ja, det var verkligen intressant och kul. Jag berättar gärna mer när vi träffas i Vasa.

2008-08-22 @ 07:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0