Den sista dagen

Imorgon åker jag hem. Till mitt hem. Min lägenhet. Halleluja!

Idag har jag besökt diverse loppisar och andra butiker. Detta gjorde jag denna förmiddag i brist på annan sysselsättning. Fyndade dock inget (är inte heller någon som prisar loppisar, vilket min mor är när hon igår kom hem med ett oanvänt MARIMEKKO nattlinne för fem euro). Vid tolv ringde jag min guddotter och vi träffades några timmar. Hennes lillebror som är två månader är otroligt söt. Kan inte förstå att man kan vara så liten. När tre-fyra timmar hade gått besökte jag en väninna. Vi pratade om vad som är ett riktigt hem och hur man vet det. Jag vet ju var mitt hem är.
Just nu känner jag en stor längtan. Jag längtar tills jag får flytta till Sverige och Stockholm. Jag vet att jag vill bo där för en tid. Vet inte hur länge, men i alla fall att jag måste testa livet där. Jag har vänner, släkt och nära till Åland. Det bästa är ju att man får prata sitt modersmål. Vi får se hur det blir, men jag vet att min framtid är där.

Nu skall jag lära min mor kopiera bilder från digitalkameran till datorn (hon är så söt när hon köper en dyr kamera som hon sedan inte riktigt vet hur man använder).  Efter det skall jag packa mina väskor för att sedan gå och basta. Det gjorde vi igår också. Lyx det här att kunna bada bastu när man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0