Stark pasta

I dag skulle jag överraska min Matte med en god tonfiskapasta som min arbetskompis hade rekommenderat.
Vi handlade så mycket att det skulle finnas kvar till en varsin lunchlåda. Tonfisk med chili, broccoli, lök och vitlök och jag kan säga att detta var det starkaste jag nånsin ätit. Bläh.

När jag höll på att klippa en kille kom min kompis från Grönland (eller ja, hon är ålänning men bor på Grönland) in i salongen för att krama om mig och säga hej. Vi pratade snabbt eftersom jag ändå måste ge all uppmärksamhet till killen. De verkade känna varandra lite grann, men tyckte att det inte var konstigt med det eftersom alla känner de alla på ett sånthär litet ställe. När jag sedan förklarade att hennes föräldrar är mina gudföräldrar, sade han: "De är mina också". Lite lustigt och skrämmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0